Page 29 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 29
ela 1.1: Delež pokritosti različnih domen v raziskavi ICCS 2016 (instru-
menta za učence)

Vsebinske domene

  Družba Državljans- Držav- Držav- Skupaj 
in njeni ka načela ljanska ljanske  
Kognitivne domene sistemi participacija identitete 23
Znanje 65
Analiziranje in        88
Sklepanje 12
Skupaj 24 92 0 73
36 50
Afektivno-de- 18 19 4 123
javnostno področje  42 58
Prepričanja 5 27 21 4
Delovanje 47 70
Skupaj 21 5 5 29
Evropski vprašalnik 21 8 35 2
29 40 7
Prepričanja 11 22 6 9
Latinskoameriški
vprašalnik 35 16 8
Prepričanja

Vir: Schulz et al., 2018: 12.

menzija (123 vprašanj te domene) napram kognitivni dimenziji (88 nalog). Pri
kognitivni domeni izmed procesov izstopa analiziranje in sklepanje (v vseh šti­
rih vsebinskih domenah). Pri afektivno-vedenjski domeni pri vsebini izstopa­
ta družba in njeni sistemi ter državljanska načela, pri državljanski participaci­
ji pa delovanje.

Raziskovalna vprašanja

Ključna raziskovalna vprašanja za raziskavo ICCS 2016 se nanašajo na učenče­
vo državljansko znanje (državljansko vednost), na pripravljenost vključevanja
v družbo in na odnos do državljanskih vprašanj. Vprašanja se fokusirajo tudi na
kontekste za ta izobraževalna področja. Raziskovalna vprašanja so imela odlo­
čilno vlogo pri oblikovanju raziskave in instrumentarijev ICCS 2016. Prav tako
je bil na podlagi raziskovalnih vprašanj razvit ocenjevalni okvir. Nekatera razi­
skovalna vprašanja so podobna tistim iz ICCS 2009. Vsako glavno raziskovalno

uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34