Page 29 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 29
ela 1.1: Delež pokritosti različnih domen v raziskavi ICCS 2016 (instru-
menta za učence)
Vsebinske domene
Družba Državljans- Držav- Držav- Skupaj
in njeni ka načela ljanska ljanske
Kognitivne domene sistemi participacija identitete 23
Znanje 65
Analiziranje in 88
Sklepanje 12
Skupaj 24 92 0 73
36 50
Afektivno-de- 18 19 4 123
javnostno področje 42 58
Prepričanja 5 27 21 4
Delovanje 47 70
Skupaj 21 5 5 29
Evropski vprašalnik 21 8 35 2
29 40 7
Prepričanja 11 22 6 9
Latinskoameriški
vprašalnik 35 16 8
Prepričanja
Vir: Schulz et al., 2018: 12.
menzija (123 vprašanj te domene) napram kognitivni dimenziji (88 nalog). Pri
kognitivni domeni izmed procesov izstopa analiziranje in sklepanje (v vseh šti
rih vsebinskih domenah). Pri afektivno-vedenjski domeni pri vsebini izstopa
ta družba in njeni sistemi ter državljanska načela, pri državljanski participaci
ji pa delovanje.
Raziskovalna vprašanja
Ključna raziskovalna vprašanja za raziskavo ICCS 2016 se nanašajo na učenče
vo državljansko znanje (državljansko vednost), na pripravljenost vključevanja
v družbo in na odnos do državljanskih vprašanj. Vprašanja se fokusirajo tudi na
kontekste za ta izobraževalna področja. Raziskovalna vprašanja so imela odlo
čilno vlogo pri oblikovanju raziskave in instrumentarijev ICCS 2016. Prav tako
je bil na podlagi raziskovalnih vprašanj razvit ocenjevalni okvir. Nekatera razi
skovalna vprašanja so podobna tistim iz ICCS 2009. Vsako glavno raziskovalno
uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)
menta za učence)
Vsebinske domene
Družba Državljans- Držav- Držav- Skupaj
in njeni ka načela ljanska ljanske
Kognitivne domene sistemi participacija identitete 23
Znanje 65
Analiziranje in 88
Sklepanje 12
Skupaj 24 92 0 73
36 50
Afektivno-de- 18 19 4 123
javnostno področje 42 58
Prepričanja 5 27 21 4
Delovanje 47 70
Skupaj 21 5 5 29
Evropski vprašalnik 21 8 35 2
29 40 7
Prepričanja 11 22 6 9
Latinskoameriški
vprašalnik 35 16 8
Prepričanja
Vir: Schulz et al., 2018: 12.
menzija (123 vprašanj te domene) napram kognitivni dimenziji (88 nalog). Pri
kognitivni domeni izmed procesov izstopa analiziranje in sklepanje (v vseh šti
rih vsebinskih domenah). Pri afektivno-vedenjski domeni pri vsebini izstopa
ta družba in njeni sistemi ter državljanska načela, pri državljanski participaci
ji pa delovanje.
Raziskovalna vprašanja
Ključna raziskovalna vprašanja za raziskavo ICCS 2016 se nanašajo na učenče
vo državljansko znanje (državljansko vednost), na pripravljenost vključevanja
v družbo in na odnos do državljanskih vprašanj. Vprašanja se fokusirajo tudi na
kontekste za ta izobraževalna področja. Raziskovalna vprašanja so imela odlo
čilno vlogo pri oblikovanju raziskave in instrumentarijev ICCS 2016. Prav tako
je bil na podlagi raziskovalnih vprašanj razvit ocenjevalni okvir. Nekatera razi
skovalna vprašanja so podobna tistim iz ICCS 2009. Vsako glavno raziskovalno
uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)