Page 36 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 36
ela 2.2: Sodelovanje učiteljev – mnenja ravnateljev
Vsi oziroma Večina Nekateri Noben
skoraj vsi 28,97 (4,46) oziroma
57,83 (4,94) skoraj noben
58,08 (5,41)
Ponudi uporabne pred 6,13 (2,91) 62,97 (4,98) 60,88 (5,43) 4,02 (2,29)
loge za izboljšanje voden 33,99 (4,41) 33,92 (4,85)
ja šole. 18,30 (4,18) 8,18 (3,27) 0
Skrbi za ustrezno discipli 19,89 (3,61) 23,62 (4,58) 0
no na vsej šoli.
Aktivno sodeluje pri de 3,73 (2,32) 17,14 (4,06) 0
javnostih za razvoj šole.
Spodbuja aktivno 61,69 (5,31) 0,66 (0,66)
sodelovanje učencev v
življenju šole.
Pripravljen je biti pred
stavnik učiteljev v sve
tu šole.
36 Vir: Baza ICCS 2016.
Tabela 2.3: Opis šole – mnenja ravnateljev o klimi na šoli
Zelo Srednje Malo Sploh ne
Učitelji imajo pozitiven 67,59 (5,02) 31,26 (4,91) 1,15 (1,15) 0
odnos do šole. 57,01 (5,64) 38,82 (5,29) 4,17 (2,30) 0
Učitelji občutijo pripad 29,93 (4,55) 66,66 (4,48) 3,42 (2,17) 0
nost šolski skupnosti. 69,42 (5,80) 26,48 (5,40) 4,10 (2,34) 0
Učitelji delajo z 57,60 (5,30) 42,40 (5,30) 0
navdušenjem. 49,52 (4,70) 46,58 (4,55) 0 0
Učitelji so ponosni na to 49,71 (5,10) 50,29 (5,10) 3,90 (2,22) 0
šolo. 52,08 (5,89) 46,78 (5,81) 0
Učenci so radi v šoli. 0
Učenci so aktivno vkl 1,15 (1,15)
jučeni v šolsko delo.
Učenci so ponosni na to
šolo.
Učenci se čutijo del šolske
skupnosti.
Vir: Baza ICCS 2016.
Vprašali smo jih tudi, koliko učiteljev sodeluje pri »šolskem« življenju. Od
govori kažejo, da po mnenju ravnateljev vsi ali večina učiteljev sodeluje pri
spodbujanju aktivnega sodelovanja učencev v življenju šole, skrbi za ustrezno
disciplino, aktivno sodeluje pri dejavnostih za razvoj šole, da je pa na drugi
državljanska vzgoja v sloveniji
Vsi oziroma Večina Nekateri Noben
skoraj vsi 28,97 (4,46) oziroma
57,83 (4,94) skoraj noben
58,08 (5,41)
Ponudi uporabne pred 6,13 (2,91) 62,97 (4,98) 60,88 (5,43) 4,02 (2,29)
loge za izboljšanje voden 33,99 (4,41) 33,92 (4,85)
ja šole. 18,30 (4,18) 8,18 (3,27) 0
Skrbi za ustrezno discipli 19,89 (3,61) 23,62 (4,58) 0
no na vsej šoli.
Aktivno sodeluje pri de 3,73 (2,32) 17,14 (4,06) 0
javnostih za razvoj šole.
Spodbuja aktivno 61,69 (5,31) 0,66 (0,66)
sodelovanje učencev v
življenju šole.
Pripravljen je biti pred
stavnik učiteljev v sve
tu šole.
36 Vir: Baza ICCS 2016.
Tabela 2.3: Opis šole – mnenja ravnateljev o klimi na šoli
Zelo Srednje Malo Sploh ne
Učitelji imajo pozitiven 67,59 (5,02) 31,26 (4,91) 1,15 (1,15) 0
odnos do šole. 57,01 (5,64) 38,82 (5,29) 4,17 (2,30) 0
Učitelji občutijo pripad 29,93 (4,55) 66,66 (4,48) 3,42 (2,17) 0
nost šolski skupnosti. 69,42 (5,80) 26,48 (5,40) 4,10 (2,34) 0
Učitelji delajo z 57,60 (5,30) 42,40 (5,30) 0
navdušenjem. 49,52 (4,70) 46,58 (4,55) 0 0
Učitelji so ponosni na to 49,71 (5,10) 50,29 (5,10) 3,90 (2,22) 0
šolo. 52,08 (5,89) 46,78 (5,81) 0
Učenci so radi v šoli. 0
Učenci so aktivno vkl 1,15 (1,15)
jučeni v šolsko delo.
Učenci so ponosni na to
šolo.
Učenci se čutijo del šolske
skupnosti.
Vir: Baza ICCS 2016.
Vprašali smo jih tudi, koliko učiteljev sodeluje pri »šolskem« življenju. Od
govori kažejo, da po mnenju ravnateljev vsi ali večina učiteljev sodeluje pri
spodbujanju aktivnega sodelovanja učencev v življenju šole, skrbi za ustrezno
disciplino, aktivno sodeluje pri dejavnostih za razvoj šole, da je pa na drugi
državljanska vzgoja v sloveniji