Page 110 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 110
ela 7.8: Strategije za soočanje z nadlegovanjem na šoli (poročanje
ravnateljev)

  Odstotek – Da SE

Sestanki, namenjeni obveščanju staršev o nadlegovan­ 52,56 5,96
ju na šoli.

Posebno usposabljanje za učitelje, namenjeno prido­ 39,34 4,90
bivanju znanja, veščin in samozavesti pri ozaveščanju
učencev o nadlegovanju.

Usposabljanje učiteljev o varni in odgovorni rabi interneta, 71,58 4,39
da bi se izognili spletnemu nadlegovanju.

Usposabljanje učencev za odgovorno rabo interneta, da bi 84,77 3,85
se izognili spletnemu nadlegovanju.

Sestanki, namenjeni večji ozaveščenosti staršev o splet­ 60,71 4,71
nem nadlegovanju.

Razvijanje sistema za anonimno sporočanje o primerih 26,42 4,49
spletnega nadlegovanja med učenci.

Dejavnosti v razredu, namenjene večji ozaveščenosti 93,49 2,35
110 učencev o nadlegovanju.

Seminarji proti nadlegovanju, ki jih izvajajo strokovnjaki in/ 28,84 4,60
ali lokalne oblasti, na temo nadlegovanja na šoli.

Vir: Baza ICCS 2016.

Iz zgornje tabele je razvidno, da se šole v Sloveniji poslužujejo različnih
strategij za preprečevanje nadlegovanja oziroma nasilja. Pri čemer najbolj iz­
stopajo dejavnosti v razredu, ki so namenjene večji osveščenosti učencev o
nadlegovanju (približno 93 % šol se je v šolskem letu 2015/2016 poslužila tega).
Velik delež šol se je poslužil tudi usposabljanj učencev in učiteljev za odgovor­
no rabo interneta, da bi se izognili spletnemu nadlegovanju. Prav tako ne manj­
kajo druge aktivnosti, kakor npr. obveščanje staršev o nadlegovanju na šoli ali
organizacija sestankov, ki so namenjeni večji osveščenosti staršev o spletnem
nadlegovanju (več kot polovica vključenih šol je to izvedla v šolskem letu, ko je
bila raziskava izvedena). Iz pridobljenih podatkov je prav tako mogoče razbra­
ti, da je manj kot tretjina šol razvila sistem za anonimno poročanje o primerih
spletnega nadlegovanja med učenci, podoben je delež šol, ki so organizirale
seminarje proti nadlegovanju, ki so jih izvajali zunanji strokovnjaki.

Sodelovanje učencev v aktivnostih v skupnosti

Ravnatelje smo vprašali, kako pogosto so imeli učenci v šolskem letu, ko je bil
izveden glavni zajem podatkov raziskave ICCS 2016, priložnost sodelovati v ra­
znih dejavnostih.

državljanska vzgoja v sloveniji
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115