Page 109 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 109
iteljev, to vendarle tudi dogodi – manj kot enkrat na mesec se je to dogodi­
lo v primeru nekaj manj kot 9 % učiteljev. Tudi ostali odstotki so zelo povedni.
Iz tabele namreč razberemo, da učitelji do neke mere vendarle zaznavajo med­
vrstniško nasilje na njihovih šolah – bodisi, da so temu priča, bodisi, da jih ob­
vesti kdo drug (učenec, učitelj, starši).

Na drugi strani so rezultati pokazali, da je v vseh sodelujočih izobraževal­
nih sistemih (tudi v Sloveniji) v povprečju več nadlegovanja učenk kako učen­
cev (vsaj tako so vprašanci poročali). Za Slovenijo pa smo opazili tudi povezavo
med nadlegovanjem in dosežki državljanske vednosti pod ravnjo B.

Tabela 7.7: Pogostost nasilja na šoli (poročanje ravnateljev)

  Nikoli Manj kot Od 1- do Več kot
1-krat na 5-krat na 5-krat na
Učenec je ravnatelju poročal o agre­ 13,80 (2,63)
sivnem ali uničevalnem vedenju mesec mesec mesec
drugih učencev. 78,18 (3,14) 7,45 (3,07) 0,57 (0,57)

Učenec je ravnatelju povedal, da ga 84,38 (3,57) 15,62 (3,57) 0 0 109
je nadlegoval učitelj. 66,14 (4,71) 25,31 (4,11) 0,89 (0,88)

Učitelj je ravnatelju poročal, da so 7,66 (2,92) 55,51 (5,44) 5,36 (2,44) 0
učenca nadlegovali drugi učenci.
28,36 (4,30) 0,91 (0,65) 0,89 (0,88)
Učitelj je ravnatelju poročal, da je 39,13 (5,06)
neki učenec pomagal drugemu uč­ 74,40 (5,08) 5,29 (2,39) 0
encu, ki so ga nadlegovali.

Učitelj je ravnatelju poročal, da ga 69,84 (4,41)
učenci nadlegujejo.

Eden od staršev je ravnatelju poročal,
da drugi učenci nadlegujejo njegov­ 20,31 (4,51)
ega sina oziroma hčer.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Tudi iz tega prikaza je vidno, da tudi ravnatelji zaznavajo tako medvrstni­
ško nasilje na njihovi šoli kakor tudi druga nasilja. Informacijo o medvrstni­
škem nasilju ravnatelji dobijo od učiteljev, učencev, tudi staršev (kakor kaže­
jo podatki zgoraj). Iz tabele tudi vidimo, da se v naših šolah dogaja tudi to, da
učitelji poročajo ravnatelju, da jih je nadlegoval učenec. Nekaj manj kot 30 %
ravnateljev je tega poročanja deležnih manj kot enkrat na mesec, približno 1
% pa 1- do 5-krat na mesec. A kot kažejo podatki, je najmanj tega, da bi učenci
poročali ravnatelju, da jih je nadlegoval učitelj (to se ni nikoli dogodilo približ­
no 84 % ravnateljem, približno 16 % ravnateljev pa je poročalo, da se jim sled­
nje dogodi manj kot enkrat na mesec). Da pa bi se to na šoli dogajalo prav vsak
mesec (oziroma najmanj 1-krat na mesec), ni poročal nobeden od ravnateljev.

vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114