Page 107 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 107
al., 2016). Znotraj šole se lahko pojavijo različne oblike nadlegovanja in inci­
dentov (Atria et al., 2007; Salmivalli, 2012).10

Tabela 7.5: Oblike trpinčenja, ki so mu bili učenci podvrženi v zadnjih treh
mesecih (v letu 2016)

  Sploh ne Enkrat 2- do 4-krat 5-krat ali več
42,26 (1,28) 24,14 (0,84) 17,00 (0,91) 16,61 (0,82)
Učenec/-ka te je poklical/-la z 40,60 (0,97) 28,25 (0,76)
žaljivim vzdevkom. 80,11 (0,86) 11,73 (0,62) 18,29 (0,81) 12,85 (0,78)
83,18 (0,85) 10,86 (0,69)
Učenec/-ka je o tebi pripov­ 72,85 (0,90) 19,22 (0,82) 5,30 (0,45) 2,86 (0,31)
edoval/-a stvari, da bi se dru­ 3,20 (0,41) 2,75 (0,31)
gi smejali. 88,95 (0,79) 7,64 (0,63)
Učenec/-ka ti je grozil/-a s 5,33 (0,43) 2,60 (0,30) 107
fizičnim nasiljem.
Učenec/-ka te je fizično 1,95 (0,26) 1,46 (0,25)
napadel/-la.
Učenec/-ka je namenoma
poškodoval/-a katero od tvo­
jih stvari.
Učenec/-ka je na internetu ob­
javil/-a žaljive slike ali besedi­
lo o tebi.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Podatki v tabeli kažejo, da je 5- ali večkrat v zadnjih treh mesecih skoraj 17 %
učencev doživelo, da jih je drug učenec poklical z žaljivim vzdevkom, skoraj 13 %
učencev oz. osnovnošolcev v Sloveniji je bilo prav tolikokrat deležnih tega, da je
nek drug učenec o njem pripovedoval stvari zato, da bi se drugi smejali. Grožnje
s fizičnim nasiljem ali celo fizični napad so bili manj pogosti, pa vendarle, več kot
10 % učencev je bilo tega, bodisi grožnje z ali samega fizičnega napada, delež­
nih po vsaj enkrat. Vsaj enkrat v zadnjih treh mesecih je bilo približno 19 % učen­
cev deležnih tega, da jim je nek drug učenec namenoma poškodoval katero
od njihovih stvari. Ne smemo pa zanemariti niti spletnega nasilja. Resda v zad­
njih treh mesecih nekaj manj kot 90 % naših učencev ni bilo deležnih spletnega
nadlegovanja s strani drugih učencev in učenk; pa vendarle, preostanek učen­
cev je bil tega deležen vsaj enkrat, pa tudi 2- do 4-krat ali celo 5-krat ali večkrat.

Iz mednarodnega poročila (Schulz et al., 2018: 157), kjer je narejena pri­
merjava med sodelujočimi izobraževalnimi sistemi, je vidno, da naši učenci
in učenke nekoliko pogosteje poročajo o medvrstniškem nasilju kakor njih­
ovi vrstniki v mednarodnem povprečju. V Sloveniji je bilo medvrstniškega na­

10 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 156.

vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112