Page 112 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 112
okovnjaki in akademiki so izobraževanje za trajnostni razvoj izpostavili kot
pomemben vidik državljanske vzgoje in izobraževanja (Huckle, 2008). Področje
navadno smatrajo kot interdisciplinarno in celovito učno področje in trdijo, da
mora vključevati celotno šolsko skupnost (Henderson in Tilbury, 2004).11

Tabela 7.10: Poročanje ravnateljev glede praks trajnostnega razvoja
(okoljski vidik)

  V veliki Do neke Le v manjši Sploh ne
meri mere meri

Ločeno zbiranje odpadkov. 94,68 (1,98) 4,55 (1,83) 0 0,77 (0,77)

Zmanjševanje količine odpadkov 71,84 (4,63) 27,39 (4,70) 0 0,77 (0,77)
(npr. spodbujanje šolskih obrokov,
pri katerih ne nastajajo odpad­
ki; omejevanje uporabe plastičnih
izdelkov za enkratno uporabo).

Nakup okolju prijaznih izdelkov (npr.
recikliran papir za tiskanje, biološka
čistila, biološko razgradljiv jedilni pri­ 34,44 (3,42) 52,71 (5,20) 11,76 (3,18) 1,09 (0,83)

112 bor in krožniki za enkratno uporabo).

Varčevanje z energijo. 64,54 (5,08) 34,69 (5,02) 0 0,77 (0,77)

Plakati, ki učence spodbujajo k okol­ 50,88 (5,63) 43,99 (5,56) 4,37 (1,99) 0,77 (0,77)
ju prijaznim praksam.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Kot vidimo iz zgornje tabele, so ravnatelji poročali, da se v veliki meri ali
pa vsaj do neke mere poslužujejo praks, ki spodbujajo trajnostni razvoj (in si­
cer njegov okoljski vidik). In sicer: ločeno zbiranje odpadkov, zmanjševanje od­
padkov, nakup okolju prijaznih izdelkov, varčevanje z energijo in uporabe pla­
katov, ki učence spodbujajo k okolju prijaznim praksam.

Učitelje smo vprašali, ali so skupaj z osmošolci izvedli katero od navede­
nih dejavnosti. Iz rezultatov poročanja (tabela 7.11) je razvidno, da so se učen­
ci posvečali reševanju okoljske problematike oziroma tega vidika trajnostne­
ga razvoja. Predvsem po pogostosti odgovorov izstopajo naslednji: recikliranje
in zbiranje odpadkov v lokalni skupnosti (približno 61 % učiteljev je poročalo,
da so bili skupaj z učenci vključeni v slednje), dejavnosti, ki učence ozavešča­
jo o okoljskih posledicah prevelike porabe vode (temu je pritrdilo približno 44
% učiteljev), in dejavnosti, ki učence ozaveščajo o okoljskih posledicah preve­
like porabe energije (temu je pritrdilo skoraj 48 % učiteljev). Najmanjša odstot­
ka beležimo pri podpisovanju peticij in pisanju pisem časopisom (oboje v zve­
zi z okoljskimi tematikami).

11 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 166.

državljanska vzgoja v sloveniji
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117