Page 111 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 111
ela 7.9: Pogostost sodelovanja učencev v aktivnostih šolske in širše
skupnosti

  Vsi ali sko- Večina Nekateri Nihče ali Šola tega
raj vsi  skoraj ne ponuja
Dejavnosti, povezane z nihče
okoljsko trajnostjo (npr. 62,93 (4,25) 21,96 (4,07) 13,27 (2,58) 0,77 (0,77)
varčevanje z energijo in 1,06 (0,76)
vodo, recikliranje). 20,98 (4,32) 28,80 (4,85) 39,48 (5,19) 7,39 (3,17)
Projekti, povezani s člove­ 3,35 (1,60)
kovimi pravicami. 26,61 (5,01) 30,21 (4,93) 37,82 (5,03) 2,01 (1,45)
Dejavnosti, povezane 3,35 (1,76)
s socialno ogrožen­
imi posamezniki ali
skupinami.

Kulturne dejavnosti (npr. 71,76 (5,00) 21,61 (4,65) 5,79 (2,15) 0 0,84 (0,84)
gledališče, glasba, kino).

Večkulturne in medkul­ 111
turne dejavnosti v lokalni
skupnosti (npr. spodbu­ 19,52 (3,95) 29,27 (4,96) 39,96 (4,69) 6,42 (2,56) 4,82 (2,56)
janje in praznovanje kul­ 47,85 (4,99) 32,69 (4,83) 15,55 (3,43) 3,15 (1,37) 0,77 (0,77)
turnih razlik). 25,56 (3,93) 29,56 (4,26) 35,06 (4,73) 5,30 (1,87) 4,52 (2,41)
Gibanja za večjo oza­
veščenost, kot sta dan bo­
ja proti aidsu in dan boja
proti kajenju.
Dejavnosti, katerih namen
je zaščita kulturne de­
diščine v lokalnem okolju.

Obiski političnih institucij 1,72 (1,08) 3,11 (1,52) 40,26 (4,19) 30,11 (4,20) 24,80 (3,78)
(npr. Državnega zbora,
vladnih uradov).

Športni dogodki. 67,99 (4,44) 23,83 (3,76) 8,18 (2,40) 0 0

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Iz tabele vidimo, da so imeli vsi ali skoraj vsi učenci različne priložnosti so­
delovanja v šolski in lokalni skupnosti. Še najmanj pogosta je priložnost obiska
političnih institucij.

Izobraževanje za trajnostni razvoj si prizadeva razviti učence kot kompe­
tentne člane skupnosti in globalne državljane. To področje izobraževanja učen­
cem omogoča, da sprejemajo odločitve in odgovorne ukrepe za okoljsko ne­
oporečnost, ekonomsko zadostnost in pravično družbo, za sedanje in prihodnje
generacije, ob spoštovanju kulturne raznolikosti (UNESCO, 2014: 12). Različni

vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116