Page 111 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 111
ela 7.9: Pogostost sodelovanja učencev v aktivnostih šolske in širše
skupnosti
Vsi ali sko- Večina Nekateri Nihče ali Šola tega
raj vsi skoraj ne ponuja
Dejavnosti, povezane z nihče
okoljsko trajnostjo (npr. 62,93 (4,25) 21,96 (4,07) 13,27 (2,58) 0,77 (0,77)
varčevanje z energijo in 1,06 (0,76)
vodo, recikliranje). 20,98 (4,32) 28,80 (4,85) 39,48 (5,19) 7,39 (3,17)
Projekti, povezani s člove 3,35 (1,60)
kovimi pravicami. 26,61 (5,01) 30,21 (4,93) 37,82 (5,03) 2,01 (1,45)
Dejavnosti, povezane 3,35 (1,76)
s socialno ogrožen
imi posamezniki ali
skupinami.
Kulturne dejavnosti (npr. 71,76 (5,00) 21,61 (4,65) 5,79 (2,15) 0 0,84 (0,84)
gledališče, glasba, kino).
Večkulturne in medkul 111
turne dejavnosti v lokalni
skupnosti (npr. spodbu 19,52 (3,95) 29,27 (4,96) 39,96 (4,69) 6,42 (2,56) 4,82 (2,56)
janje in praznovanje kul 47,85 (4,99) 32,69 (4,83) 15,55 (3,43) 3,15 (1,37) 0,77 (0,77)
turnih razlik). 25,56 (3,93) 29,56 (4,26) 35,06 (4,73) 5,30 (1,87) 4,52 (2,41)
Gibanja za večjo oza
veščenost, kot sta dan bo
ja proti aidsu in dan boja
proti kajenju.
Dejavnosti, katerih namen
je zaščita kulturne de
diščine v lokalnem okolju.
Obiski političnih institucij 1,72 (1,08) 3,11 (1,52) 40,26 (4,19) 30,11 (4,20) 24,80 (3,78)
(npr. Državnega zbora,
vladnih uradov).
Športni dogodki. 67,99 (4,44) 23,83 (3,76) 8,18 (2,40) 0 0
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Iz tabele vidimo, da so imeli vsi ali skoraj vsi učenci različne priložnosti so
delovanja v šolski in lokalni skupnosti. Še najmanj pogosta je priložnost obiska
političnih institucij.
Izobraževanje za trajnostni razvoj si prizadeva razviti učence kot kompe
tentne člane skupnosti in globalne državljane. To področje izobraževanja učen
cem omogoča, da sprejemajo odločitve in odgovorne ukrepe za okoljsko ne
oporečnost, ekonomsko zadostnost in pravično družbo, za sedanje in prihodnje
generacije, ob spoštovanju kulturne raznolikosti (UNESCO, 2014: 12). Različni
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
skupnosti
Vsi ali sko- Večina Nekateri Nihče ali Šola tega
raj vsi skoraj ne ponuja
Dejavnosti, povezane z nihče
okoljsko trajnostjo (npr. 62,93 (4,25) 21,96 (4,07) 13,27 (2,58) 0,77 (0,77)
varčevanje z energijo in 1,06 (0,76)
vodo, recikliranje). 20,98 (4,32) 28,80 (4,85) 39,48 (5,19) 7,39 (3,17)
Projekti, povezani s člove 3,35 (1,60)
kovimi pravicami. 26,61 (5,01) 30,21 (4,93) 37,82 (5,03) 2,01 (1,45)
Dejavnosti, povezane 3,35 (1,76)
s socialno ogrožen
imi posamezniki ali
skupinami.
Kulturne dejavnosti (npr. 71,76 (5,00) 21,61 (4,65) 5,79 (2,15) 0 0,84 (0,84)
gledališče, glasba, kino).
Večkulturne in medkul 111
turne dejavnosti v lokalni
skupnosti (npr. spodbu 19,52 (3,95) 29,27 (4,96) 39,96 (4,69) 6,42 (2,56) 4,82 (2,56)
janje in praznovanje kul 47,85 (4,99) 32,69 (4,83) 15,55 (3,43) 3,15 (1,37) 0,77 (0,77)
turnih razlik). 25,56 (3,93) 29,56 (4,26) 35,06 (4,73) 5,30 (1,87) 4,52 (2,41)
Gibanja za večjo oza
veščenost, kot sta dan bo
ja proti aidsu in dan boja
proti kajenju.
Dejavnosti, katerih namen
je zaščita kulturne de
diščine v lokalnem okolju.
Obiski političnih institucij 1,72 (1,08) 3,11 (1,52) 40,26 (4,19) 30,11 (4,20) 24,80 (3,78)
(npr. Državnega zbora,
vladnih uradov).
Športni dogodki. 67,99 (4,44) 23,83 (3,76) 8,18 (2,40) 0 0
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Iz tabele vidimo, da so imeli vsi ali skoraj vsi učenci različne priložnosti so
delovanja v šolski in lokalni skupnosti. Še najmanj pogosta je priložnost obiska
političnih institucij.
Izobraževanje za trajnostni razvoj si prizadeva razviti učence kot kompe
tentne člane skupnosti in globalne državljane. To področje izobraževanja učen
cem omogoča, da sprejemajo odločitve in odgovorne ukrepe za okoljsko ne
oporečnost, ekonomsko zadostnost in pravično družbo, za sedanje in prihodnje
generacije, ob spoštovanju kulturne raznolikosti (UNESCO, 2014: 12). Različni
vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji