Page 113 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 113
ela 7.11: Percepcija učiteljev glede aktivnosti učencev v skupnosti

  Odstotek – Da SE
Pisanje pisem časopisom v podporo okoljskim dejavnos­ 8,60 0,83
tim (npr. recikliranje, onesnaževanje zraka in vode, zbiran­
je odpadkov). 2,55 0,40
Podpisovanje peticije glede okoljskih vprašanj (npr.
onesnaževanje vode, problemi s hrupom). 13,28 1,11
Objavljanje v podporo dejavnostim, namenjenim zašči­
ti okolja, na družabnih omrežjih, forumih ali blogih 43,99 1,54
(npr. recikliranje, onesnaževanje zraka in vode, zbiranje 47,80 1,43
odpadkov). 28,67 1,62
Dejavnosti, ki učence ozaveščajo o okoljskih posledicah 60,85 1,56
prevelike porabe vode.
Dejavnosti, ki učence ozaveščajo o okoljskih posledicah
prevelike porabe energije.
Čistilne akcije izven šole.
Recikliranje in zbiranje odpadkov v lokalni skupnosti.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene 113
v oklepajih.

Državljanska vzgoja in izobraževanje v razredu/šoli

O ciljih, pristopih in izkušnjah izobraževanj učiteljev pri posebnih vsebinah,
pa tudi glede njihove gotovosti pri poučevanju, smo že pisali. Zato v tem po­
glavju tega več ne izpostavljamo. Smo pa učitelje vprašali, kaj bi bilo po njiho­
vem mnenju potrebno pri državljanski vzgoji in izobraževanju na njihovi šo­
li izboljšati.

Kakor je razvidno iz tabele 7.12, si največji delež učiteljev želi več sodelova­
nja med učitelji različnih predmetnih področij (skoraj 40 % učiteljev je izposta­
vilo slednje), večji poudarek na državljanski vzgoji in izobraževanju že med štu­
dijem, s katerim pridobijo kvalifikacijo učitelja (to si želi nekaj več kot tretjina
učiteljev), več priložnosti za projekte, povezane s tem področjem, se pravi z dr­
žavljansko vzgojo in izobraževanjem (slednje si želi približno 37 % učiteljev), pa
tudi pripisovanje večjega pomena temu področju s strani izobraževalnih ob­
lasti. Dosti pa ne zaostajajo tudi deleži učiteljev, ki si želijo več specialno-me­
todičnih in didaktičnih usposabljanj na tem področju, več sodelovanja z dru­
gimi ustanovami in posamezniki, nenazadnje tudi boljša gradiva in učbenike.

vloga šole in skupnosti pri državljanski vzgoji in izobraževanju v sloveniji
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118