Page 170 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 5-6: Teaching Feminism, ed. Valerija Vendramin
P. 170
šolsko polje, letnik xxxi, številka 5–6

Valerija Vendramin
THE GRAMMAR OF KNOWLEDGE:
A LOOK AT FEMINISM AND FEMINIST EPISTEMOLOGIES
The aim of the article is to reflect indirectly first on all the contributions
in this volume, and second to help fix the present line of thought onto
feminist epistemologies. Some postulates of feminist epistemologies are
presented. The key question of feminist epistemology as a field of inquiry
is defined according to Iris Van Der Tuin (2016) – it involves “the epistem-
ic status of the knowledge produced by privileged and marginalized sub-
jects”, and the reflection about the intersection of knowledge and power.
There are ethical and moral implications here: the challenge and respon-
sibility to recognise power relations. If a knowing subject is understood
as epistemically inferior, this has a negative effect on how they are un-
derstood in non-epistemic contexts (Fricker, 2017). Feminism, in other
words, is an epistemological project (Bahovec, 2002).
Key words: feminist epistemology, feminism, alternative knowledge, pow-
er, knowing subject
GRAMATIKA VEDNOSTI:
POGLED NA FEMINIZEM IN FEMINISTIČNE EPISTEMOLOGIJE
Namen članka je, po eni strani, posredna refleksija o vseh prispevkih v tej
številki revije; po drugi pa prizadevanje umestiti obstoječo miselno linijo
v feministične epistemologije. Predstavljeni so nekateri postulati femini-
stičnih epistemologij. Ključno vprašanje feministične epistemologije kot
raziskovalnega področja je definirano po Iris Van Der Tuin (2016) – vklju-
čuje »epistemski status vednosti, ki jo proizvajajo privilegirani in margi-
nalizirani subjekti« ter razmislek o medpresečnosti vednosti in oblasti.
Tu nastajajo tudi etične in moralne implikacije: izziv in odgovornost pre-
poznati oblastna razmerja. Če je spoznavajoči subjekt prepoznan kot epi-
stemsko manjvreden, ima to negativni učinek na to, kako je razumljen v
ne-epistemskih kontekstih (Fricker 2017). Z drugimi besedami, femini-
zem je epistemološki projekt (Bahovec, 2002).
Ključne besede: feministična epistemologija, feminizem, alternativna ved-
nost, oblast, spoznavajoči subjekt

168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175