Page 166 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 5-6: Teaching Feminism, ed. Valerija Vendramin
P. 166
šolsko polje, letnik xxxi, številka 5–6
of feminist activism, these subthemes are not problematised nor can the
audience reach a wider comprehension. Young people, as regular consum-
ers of news content on the most visited web portals, cannot acquire a real-
istic image of feminism, and in rare occasional news items can they obtain
a cursory education on feminist values.
Key words: feminism, media, celebrity, film, politicians, activism
KAJ SE O FEMINIZMU LAHKO NAUČIMO S SPLETNIH PORTALOV?
– ANALIZA MEDIJSKIH BILTENOV
V sodobni družbi so mediji močna družbena sila, ki lahko aktivno pod-
pira, a tudi negira feministične vrednote, ne glede na to, da je danes femi-
nistična perspektiva vtkana v politična in institucionalna življenja zaho-
dnih držav (McRobbie, 2009). Feminizem naj bi bil instrumentaliziran in
besede, kot sta »opolnomočenje« in »izbira«, so pogosto uporabljene v
medijih in popularni kulturi »kot neke vrste nadomestek za feminizem«
(McRobbie, 2009). Ta prispevek predstavlja medijsko analizo člankov, ki
so izšli na petih najbolj obiskanih hrvaških spletnih portalih v letu 2019.
Vsebina člankov je bila analizirana s kvalitativno metodo, tj. tematsko
analizo. Rezultati kažejo, da je feminizem zapostavljena tema na spletnih
portalih in ga najpogosteje najdemo v delih, ki pokrivajo »novice«, »kul-
turo« ali »film«. V rezultatih tematske analize je prepoznanih pet te-
matskih sklopov, ki vključujejo objavljene članke: feministične pionirke,
političarke in feminizem, zvezdniški feminizem, feministični aktivizem
ter feminizem in film. Prvi sklop »feministične pionirke«, skupaj s sklo-
pom »feministični aktivizem«, je bolj izobraževalen po naravi poročanja,
medtem ko se »zvezdniški feminizem« bolj ukvarja s tematiko nasilja do
žensk, odnosom žensk do svojih teles in enakostjo med spoli na splošno.
Predstavitev političark v sklopu, ki se ukvarja s politiko in feminizmom,
je najbolj zapostavljen, ker praktično nima nobene politično-feministične
vsebine, medtem ko je »film in feminizem« najbolj razvedrilen po svo-
jem značaju, saj večinoma temelji na komentarjih o filmskih značajih in
njihovem življenjskem stilu, pa tudi scenarističnih izbirah. Čeprav vsi pre-
poznani sklopi omenjajo in načenjajo vrsto podtem, razen v primeru fe-
minističnega aktivizma, te podteme niso problematizirane, prav tako niso
zastavljene tako, da bi jih občinstvo bolje razumelo. Mladi ljudje, kot re-
dni porabniki novičarskih vsebin na najbolj obiskanih spletnih portalih,
ne morejo pridobiti realistične podobe feminizma, le redko pa se, v nekaj
občasnih novicah, lahko izobrazijo o feminističnih vrednotah.
Ključne besede: feminizem, mediji, zvezdništvo, film, političarke,
aktivizem
164
of feminist activism, these subthemes are not problematised nor can the
audience reach a wider comprehension. Young people, as regular consum-
ers of news content on the most visited web portals, cannot acquire a real-
istic image of feminism, and in rare occasional news items can they obtain
a cursory education on feminist values.
Key words: feminism, media, celebrity, film, politicians, activism
KAJ SE O FEMINIZMU LAHKO NAUČIMO S SPLETNIH PORTALOV?
– ANALIZA MEDIJSKIH BILTENOV
V sodobni družbi so mediji močna družbena sila, ki lahko aktivno pod-
pira, a tudi negira feministične vrednote, ne glede na to, da je danes femi-
nistična perspektiva vtkana v politična in institucionalna življenja zaho-
dnih držav (McRobbie, 2009). Feminizem naj bi bil instrumentaliziran in
besede, kot sta »opolnomočenje« in »izbira«, so pogosto uporabljene v
medijih in popularni kulturi »kot neke vrste nadomestek za feminizem«
(McRobbie, 2009). Ta prispevek predstavlja medijsko analizo člankov, ki
so izšli na petih najbolj obiskanih hrvaških spletnih portalih v letu 2019.
Vsebina člankov je bila analizirana s kvalitativno metodo, tj. tematsko
analizo. Rezultati kažejo, da je feminizem zapostavljena tema na spletnih
portalih in ga najpogosteje najdemo v delih, ki pokrivajo »novice«, »kul-
turo« ali »film«. V rezultatih tematske analize je prepoznanih pet te-
matskih sklopov, ki vključujejo objavljene članke: feministične pionirke,
političarke in feminizem, zvezdniški feminizem, feministični aktivizem
ter feminizem in film. Prvi sklop »feministične pionirke«, skupaj s sklo-
pom »feministični aktivizem«, je bolj izobraževalen po naravi poročanja,
medtem ko se »zvezdniški feminizem« bolj ukvarja s tematiko nasilja do
žensk, odnosom žensk do svojih teles in enakostjo med spoli na splošno.
Predstavitev političark v sklopu, ki se ukvarja s politiko in feminizmom,
je najbolj zapostavljen, ker praktično nima nobene politično-feministične
vsebine, medtem ko je »film in feminizem« najbolj razvedrilen po svo-
jem značaju, saj večinoma temelji na komentarjih o filmskih značajih in
njihovem življenjskem stilu, pa tudi scenarističnih izbirah. Čeprav vsi pre-
poznani sklopi omenjajo in načenjajo vrsto podtem, razen v primeru fe-
minističnega aktivizma, te podteme niso problematizirane, prav tako niso
zastavljene tako, da bi jih občinstvo bolje razumelo. Mladi ljudje, kot re-
dni porabniki novičarskih vsebin na najbolj obiskanih spletnih portalih,
ne morejo pridobiti realistične podobe feminizma, le redko pa se, v nekaj
občasnih novicah, lahko izobrazijo o feminističnih vrednotah.
Ključne besede: feminizem, mediji, zvezdništvo, film, političarke,
aktivizem
164