Page 193 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 5-6: Civic, citizenship and rhetorical education in a rapidly changing world, eds. Janja Žmavc and Plamen Mirazchiyski
P. 193
povzetki ■ abstracts

variables. The last part of the analysis is a multiple linear regression, used
in order to test the relationship between bullied students and the groups
of variables that have been shown to have the most measures related to
school bullying. There are different forms of bullying and, with some of
them Slovenia, measures above average in comparison to other participat-
ing countries in ICCS 2016. Although previous studies have reported that
bullying in school and SES are linked, our analysis did not show the ex-
pected association. Additionally, the study found that the relationship be-
tween the level of a student’s civic knowledge and bullying in schools to
such an extent that we can assume that those students who score higher
in civic knowledge proficiency tests tend to be less often bullied in school.
The results from the multiple linear regression showed that all of the var-
iables that remained statistically significant after applying controls for
each one of the remaining variables, are related to student participation.
So we can assume that increasing student participation can be one of the
factors that can help lower the frequency of bullying.
Keywords: Bullying, school, ICCS, background variables, contextual
variables
MEDVRSTNIŠKO NASILJE MED OSMOŠOLCI V SLOVENSKIH
OSNOVNIH ŠOLAH (SEKUNDARNA ANALIZA ICCS 2016)
Medvrstniško nasilje v šoli je povsod po svetu pereč problem. Povezuje se
z negativnimi čustvenimi in vedenjskimi posledicami, »vpliva« tudi na
zdravje ter na akademske dosežke učencev. Ta študija raziskuje medvrstni-
ško nasilje v osmih razredih osnovnih šol v Sloveniji, in sicer pogostost tr-
pinčenja, povezanost s socialnoekonomskim statusom (SES) in povezavo
medvrstniškega nasilja z različnimi drugimi ozadenjskimi in kontekstu-
alnimi dejavniki. Študija uporablja podatke iz Mednarodne raziskave o
državljanski vzgoji in izobraževanju (ICCS) 2016, ki jo koordinira Med-
narodno združenje za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA). V tej
študiji je bila opravljena regresijska analiza, da bi preverili, ali so učenci
z nižjim SES pogosteje izpostavljeni medvrstniškemu nasilju, kot tisti z
višjim SES. V nadaljevanju študije se testira tudi povezavo med drugimi
dejavniki družinskega ozadja in medvrstniškim nasiljem ter povezanost
med medvrstniškim nasiljem in različnimi kontekstualnimi spremen-
ljivkami. Zadnji del analize je multipla linearna regresija, s katero študi-
ja preverja povezavo med učenci, ki so žrtve medvrstniškega nasilja v šoli
in skupinami spremenljivk, ki ostajajo statistično značilne tudi po kon-
troliranju za vsako od preostalih spremenljivk. V Sloveniji obstajajo raz-
lične oblike nasilja v šolah in v primerjavi z drugimi državami, ki so sode-
lovale v ICCS 2016, je Slovenija nad povprečjem pri poročanju nekaterih

191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198