Page 192 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 5-6: Civic, citizenship and rhetorical education in a rapidly changing world, eds. Janja Žmavc and Plamen Mirazchiyski
P. 192
šolsko polje, letnik xxx, številka 5–6

PRIČAKOVANA POLITIČNA PARTICIPACIJA IN DEMOGRAFSKE
SPREMEMBE V EVROPI
V tem prispevku preučujemo, ali so nedavne demografske spremembe v
Evropi (predvsem priseljevanje) povezane s spremembami v pričakova-
ni politični udeležbi mladih. Opiramo se na tri neodvisne vire podatkov
za 12 držav članic Evropske unije. Ocene o pričakovani politični udeležbi
mladih izhajajo iz podatkov Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in
izobraževanja (ICCS), ki je bila izvedena v letih 2009 in 2016. Poleg tega
uporabljamo podatke, ki jih je zbral Eurostat o številu prošenj za azil, ki so
bile vložene med 2014 in 2018 v vsaki od izbranih držav. Opiramo se tudi
na podatke o nacionalni volilni udeležbi, ki jih poroča Mednarodni inšti-
tut za demokracijo in volilno pomoč. Rezultati kažejo, da je sprememba
v pričakovani volilni udeležbi učencev povezana s številom vloženih pro-
šenj za azil v izbranih državah. Da bi preverili, ali poročanje učencev od-
raža stanje v družbi in družbene spremembe, smo analizirali odnos med
pričakovano udeležbo na volitvah in dejansko volilno udeležbo v državah.
Ugotovili smo, da sta ti dve spremenljivki pozitivno povezani. Naši rezul-
tati nakazujejo, da obstaja povezava med nedavnimi migracijskimi toko-
vi v Evropi in večjo politično udeležbo v državah. Ta povezava se odraža
tudi na učencih in njihovih pričakovanjih o političnem udejstvovanju v
prihodnosti.
Ključne besede: volilna udeležba, politična participacija, ICCS, demograf-
ske spremembe

Špela Javornik, Plamen Mirazchiyski and Nada Trunk Širca

BULLYING OF EIGHTH GRADERS IN SLOVENIAN PRIMARY
SCHOOLS (SECONDARY ANALYSIS OF ICCS 2016)
Bullying in school is a worldwide issue. It is related to many harmful things
like emotional, behavioral and health problems and it can also affect a stu-
dent’s academic achievement. The study researches the bullying of eighth
graders in Slovenian schools, the frequency of being bullied, the relation-
ship with socioeconomic status (SES) and also the association of bullying
with other background and contextual factors. The study uses data from
the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) 2016,
conducted by the International Association for the Evaluation of Edu-
cational Achievements (IEA). The study used regression analysis to test
if students with lower SES are more frequently exposed to peer violence
than the ones with higher SES. In further analysis, the study also tests the
relationship between others factors such as family background and bul-
lying as well as the association between bullying and different contextual

190
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197