Page 64 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 64
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

Preglednica 2: Povprečne točke na lestvicah stališč učencev za države,
ki so z dosežki presegle TIMSS povprečje, TIMSS 2015, osmi razred.

Cenijo matematiko So naklonjeni učenju So samozavestni v
matematike matematiki

točke (s. n.) točke (s. n.) točke (s. n.)
(0,05)
Izrael 10,5 (0,03) Kazahstan 11,0 (0,05) Izrael 10,7 (0,05)
(0,05)
Kanada 10,3 (0,05) Ruska fed. 10,1 (0,04) Kanada 10,6 (0,04)
(0,03)
Anglija 10,1 (0,04) Singapur 10,1 (0,03) Kazahstan 10,5 (0,05)
(0,04)
Kazahstan 10,0 (0,04) Kanada 9,8 (0,05) Norveška (9) 10,4 (0,05)
(0,04)
ZDA 10,0 (0,03) Litva 9,7 (0,05) Anglija 10,3 (0,06)
(0,05)
Avstralija 9,9 (0,05) Izrael 9,6 (0,05) ZDA 10,3 (0,05)
(0,05)
Irska 9,8 (0,03) Anglija 9,5 (0,06) Litva 10,2 (0,05)
(0,04)
Norveška (9) 9,8 (0,03) Hong Kong 9,5 (0,04) Madžarska 10,2 (0,06)
(0,04)
Litva 9,7 (0,04) ZDA 9,5 (0,04) Švedska 10,2 (0,06)

Singapur 9,7 Avstralija 9,4 (0,05) Avstralija 10,0 (0,04)

Ruska fed. 9,4 Irska 9,3 (0,05) Irska 10,0 (0,05)

Švedska 9,4 Norveška (9) 9,3 (0,05) Slovenija 9,9 (0,03)

Madžarska 9,3 Švedska 9,3 (0,06) Ruska fed. 9,8 (0,04)

Slovenija 9,0 Japonska 9,2 (0,04) Singapur 9,7 (0,04)

Hong Kong 8,7 Tajvan 9,2 (0,04) Hong Kong 9,4 (0,05)

Južna Koreja 8,6 Južna Koreja 9,1 (0,04) Južna Koreja 9,4 (0,03)

Japonska 8,5 Madžarska 9,1 (0,05) Tajvan 9,1 (0,04)

Tajvan 8,1 Slovenija 8,7 (0,05) Japonska 9,0 (0,04)

Slovenski učenci so pri matematiki povprečno samozavestni, vendar
matematiko cenijo manj kot v povprečju učenci drugih držav, ki so presegle
TIMSS povprečje. Najmanj med vrstniki iz drugih držav so naklonjeni učen-
ju matematike. Poročilo za leto 2015 je slabše, kot je bilo leta 2011, saj trend v teh
stališčih v Sloveniji ostaja stalno padajoč. Povprečna naklonjenost matematiki
je bila tudi leta 2011 med najnižjimi v mednarodni primerjavi (Mullis, Martin,
Foy in Arora, 2012). Pri naravoslovju je podobno (Preglednica 3). Slovenski
učenci naravoslovja ne cenijo toliko, kot ga znajo. Manj ga v povprečju cenijo
le učenci iz treh azijskih držav, ki so v znanju naravoslovja dosegle prva mesta.
Vendar pa v splošnem ne velja, da bi visoko povprečno znanje v državi sprem­
ljala nizka povprečja stališč. Učenci Ruske federacije naravoslovje zelo ceni-
jo in so hkrati visoko na lestvici povprečnega dosežka, saj se ne razlikujejo od
slovenskih učencev. Slovenski učenci izrazito niso naklonjeni učenju biologije
in fizike. Iz preteklosti so ohranili malo več naklonjenosti le do učenja kemi­
je, ki je bila še leta 2007 predmet, ki so ga imeli zelo radi. Tudi samozavestni
niso, saj so pri biologiji in fiziki po povprečju podobno nizko kot pri matemati-
ki, za vsemi drugimi državami, razen za Tajvanom, Japonsko in Južno Korejo.

62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69