Page 63 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 63
b. japelj pavešić ■ kdo ima veselje z matematiko in naravoslovjem v šoli?
Rezultati
Motivacija slovenskih osmošolcev v mednarodni primerjavi
V mednarodni primerjavi so se slovenski učenci uvrstili po znanju nara
voslovja med najuspešnejšo skupino azijskih držav, po znanju matem-
atike pa malo nižje, vendar še med prvo tretjino vseh sodelujočih držav
(Preglednica 1).
Preglednica 1: Dosežki držav, ki so presegle TIMSS povprečje 500 točk,
TIMSS 2015.
Povprečni dosežki iz matematike Povprečni dosežki iz naravoslovja
Singapur 621 (v) Singapur 597 (v)
Južna Koreja 606 (v) Japonska 571 (v)
Tajvan 599 (v) Tajvan 569 (v)
Hong Kong 594 (v) Južna Koreja 556
Japonska 586 (v) Slovenija 551
Ruska federacija 538 (v) Hong Kong 546
Kazahstan 528 (v) Ruska federacija 544
Kanada 527 (v) Anglija 537 (n)
Irska 523 (v) Kazahstan 533 (n)
ZDA 518 Irska 530 (n)
Anglija 518 ZDA 530 (n)
Slovenija 516 Madžarska 527 (n)
Madžarska 514 Kanada 526 (n)
Norveška (9) 512 Švedska 522 (n)
Litva 511 Litva 519 (n)
Izrael 511 Nova Zelandija 513 (n)
Avstralija 505 (n) Avstralija 512 (n)
Švedska 501 (n) Norveška (9. r) 509 (n)
TIMSS povprečje 500 (n) Izrael 507 (n)
TIMSS povprečje 500 (n)
Opomba: (v) – višje povprečje točk od Slovenije; (n) – nižje povprečje
točk od Slovenije
Merjenju znanja je bilo dodano zbiranje informacij o stališčih
učencev do teh predmetov in učenja. Izmerili smo, koliko učenci matem-
atiko, fiziko, kemijo in biologijo cenijo, so naklonjeni učenju vsakega
predmeta in se čutijo samozavestne. Vrednosti stališč so bile določene
z modelom iz odgovorov učencev na več vprašanj in izražene z lestvico
s povprečjem 10 točk. Iz primerjave med državami se vidi, da vrstni red
držav po povprečnih vrednosti stališč do matematike ne sledi redu držav
po povprečnem dosežku (Preglednica 2).
61
Rezultati
Motivacija slovenskih osmošolcev v mednarodni primerjavi
V mednarodni primerjavi so se slovenski učenci uvrstili po znanju nara
voslovja med najuspešnejšo skupino azijskih držav, po znanju matem-
atike pa malo nižje, vendar še med prvo tretjino vseh sodelujočih držav
(Preglednica 1).
Preglednica 1: Dosežki držav, ki so presegle TIMSS povprečje 500 točk,
TIMSS 2015.
Povprečni dosežki iz matematike Povprečni dosežki iz naravoslovja
Singapur 621 (v) Singapur 597 (v)
Južna Koreja 606 (v) Japonska 571 (v)
Tajvan 599 (v) Tajvan 569 (v)
Hong Kong 594 (v) Južna Koreja 556
Japonska 586 (v) Slovenija 551
Ruska federacija 538 (v) Hong Kong 546
Kazahstan 528 (v) Ruska federacija 544
Kanada 527 (v) Anglija 537 (n)
Irska 523 (v) Kazahstan 533 (n)
ZDA 518 Irska 530 (n)
Anglija 518 ZDA 530 (n)
Slovenija 516 Madžarska 527 (n)
Madžarska 514 Kanada 526 (n)
Norveška (9) 512 Švedska 522 (n)
Litva 511 Litva 519 (n)
Izrael 511 Nova Zelandija 513 (n)
Avstralija 505 (n) Avstralija 512 (n)
Švedska 501 (n) Norveška (9. r) 509 (n)
TIMSS povprečje 500 (n) Izrael 507 (n)
TIMSS povprečje 500 (n)
Opomba: (v) – višje povprečje točk od Slovenije; (n) – nižje povprečje
točk od Slovenije
Merjenju znanja je bilo dodano zbiranje informacij o stališčih
učencev do teh predmetov in učenja. Izmerili smo, koliko učenci matem-
atiko, fiziko, kemijo in biologijo cenijo, so naklonjeni učenju vsakega
predmeta in se čutijo samozavestne. Vrednosti stališč so bile določene
z modelom iz odgovorov učencev na več vprašanj in izražene z lestvico
s povprečjem 10 točk. Iz primerjave med državami se vidi, da vrstni red
držav po povprečnih vrednosti stališč do matematike ne sledi redu držav
po povprečnem dosežku (Preglednica 2).
61