Page 150 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 150
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

življenjem. Pozitivno napovedno vrednost imata občutek pripadnosti šoli
in storilnostna motiviranost, negativno pa strah pred preverjanjem znan-
ja in doživljanje medvrstniškega nasilja.

Napovedniki kognitivnih in nekognitivnih rezultatov v naših anal-
izah se torej praviloma razlikujejo, vendar pa smo soodvisnost kognitivnih
in nekognitivnih rezultatov zaznali skozi storilnostno motiviranost in
strah pred preverjanjem znanja, ki imata oba pomembno napovedno vred-
nost tako za kognitivne kot nekognitivne razvojne rezultate. Iz tega bi bilo
mogoče razumeti, da sta strah pred preverjanjem znanja in splošno niz-
ka storilnostna motiviranost slovenskih učenk in učencev pomembna vira
občutkov preobremenjenosti. Iz tega bi lahko iskali usmeritve izboljšanja
kakovosti vzgojno-izobraževalnih procesov tudi za namen doseganja bol-
jših razvojnih rezultatov. Nenazadnje pa ugotovitve naše analize nadalje
osvetljujejo pomembnost partnerstva učiteljev in staršev pri zagotavljan-
ju ustreznega okolja za razvoj mladostnikov, tako v kognitivnem kot v ne-
kognitivnem delu.

Literatura
Aber, J. L., Bennett, N. G., Conley, D. C., Li, J. (1997). The effects of pover-

ty on child health and development. Annual Review of Public Health
18 (1), str. 463–483.

Adamson P. (2013) Child Well-Being in Rich Countries: A Comparative
Overview, Innocenti Report Card 11. Florence, Italy: United Nations
International Children‘s Emergency Fund Office of Research.

Aldridge, J. M., Fraser, B. J., Fozdar, F., Alai, K., Earnest, J., Afari, E. (2016)
Students‘ perceptions of school climate as determinants of wellbeing,
resilience and identity. Improving Schools 19 (1), str. 5–26.

Bandura, A. (1977) Social Learning Theory. New York, NY: General
Learning Press.

Bandura, A. (1997) Self-Efficacy: The Exercise of Control. New York, NY:
Freeman.

Barber, B., Stolz, H., Olsen, J. O. (2005) Parental support, psychological
control, and behavioral control: Assessing relevance across time, cul-
ture, and method. Monographs of the Society for Research in Child
Development 70 (4), str. 1–147.

Battistich, V., Solomon, D., Watson, M., Schaps, E. (1997) Caring school
communities. Educational Psychologist 32 (3), str. 137–151.

Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (2011). Ljubljana:
Ministrstvo za šolstvo in šport.

148
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155