Page 241 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 241
Povzetki ■ Abstracts

Zoe Moody

OTROKOVE PRAVICE DO, V IN Z IZOBRAŽEVANJEM:
IZZIVI IN PRILOŽNOSTI
Otrokove pravice v izobraževanju so soočene s številnimi izzivi njihovega
uresničevanja kot tudi s priložnostmi, ki jih na to področje prinašajo spre-
membe v družbi in izobraževanju. Prvič, globalni izziv je zagotavljanje do-
stopa do kakovostnega izobraževanja vsem otrokom, ne glede na njihove
značilnosti, kot so spol, migrantski status, invalidnost, socialno-ekonom-
ski status, etnično poreklo, govorjen jezik doma itd. Drugič, izziv šole 21.
stoletja je učinkovito izvajanje Konvencije Združenih narodov o otroko-
vih pravicah (1989) – ne glede na to, ali to predstavlja zaščito otrok pred
diskriminacijo in nasiljem ali ustvarjanje okolja medsebojnega razumeva-
nja in sprejemanja ali spodbujanje učenja, ki temelji na participativni pe-
dagoški praksi in strukturah za večjo socialno pravičnost. Nenazadnje, iz-
ziv, s katerim se sooča področje izobraževanja danes in se bo še toliko bolj
v prihodnosti, je, kako otrokom omogočiti, da postanejo resnični nosilci
sprememb, sposobni odgovoriti na izzive globaliziranega – kompleksnega
in raznolikega sveta, ter pri tem spoštovati pravice vseh.
Članek na podlagi raziskovanja večdimenzionalnih odnosov med otroko-
vimi pravicami in izobraževanjem podaja globalno sliko področja skozi
prizmo različnosti, participacije in družbenih sprememb. V tem pogledu
naslavlja otrokove pravice do, v in z izobraževanjem. Opredeljuje glavne
ovire za dostop do izobraževanja po svetu, preučuje ustvarjanje inkluziv-
nega in s pravicami podprtega šolskega okolja ter razpravlja o transforma-
tivni razsežnosti izobraževanja o otrokovih pravicah.

Izvirni znanstveni članek ◆ Original Research Paper 239
https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(3-4)239-stran
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246