Page 45 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 45
prpić, j. pavičić vukičević, m. korda ■ šolska klima kot napovedovalec nasilja ...

Tabela 1: Aritmetične sredine (M) percepcije nasilja nad učitelji
in Mann-Whitney U test razlik med učenci in učitelji v percepciji nasilja
nad učitelji.

Nasilje nad učitelji Učenci/ N M Osrednji Mann-Whitney
učitelji rang U test
267,59 19485,00*
učenci 447 3,71 305,08 21575,50
22133,50
Imenovanje s sramotilnimi imeni učitelji 101 4,13 270,70 19988,00
282,98 20723,00
skupaj 548
273,13 15257,00**
učenci 443 4,09 277,86

Slabo vedenje učitelji 102 4,27 268,72
300,10
skupaj 545
269,57
učenci 446 4,47 290,82

Izjave o udarjanju učitelji 101 4,62 257,71
345,94
skupaj 547

učenci 447 3,72

Izzivanje učiteljev učitelji 101 4,07

skupaj 548

učenci 445 4,04

Kazanje žaljivih gest učitelji 101 4,30

skupaj 546

učenci 446 3,71

Pogosti prepiri učitelji 101 4,52

skupaj 547

Grožnja s poškodbo učitelji 101 5,18

Fizični napad učitelji 101 5,28

Strah pred poškodbo ali učitelji 101 5,24
vznemirjanjem

Opomba: p<0,01**; p<0,05*.

Učenci in učitelji se statistično pomembno razlikujejo samo v per-
cepciji dveh oblik nasilja učencev nad učitelji. Učenci se glede na učitelje v
večji meri strinjajo s tem, da v njihovi šoli učenci učitelje imenujejo s sra-
motilnimi imeni (U=19485,00, p<0,05) in da so med učenci in učitelji po-
gosti prepiri (U=15257,00, p<0,01). Navedene rezultate lahko preberemo
tudi iz Slike 1, kjer je za navedeni dve obliki nasilja vidna največja razlika
v deležu učencev in učiteljev, ki se strinjajo oz. ne strinjajo s tema trditva-
ma. Toda na podlagi vrednosti aritmetičnih sredin in osrednjih rangov je
vidna tendenca učencev, da tudi ostale oblike nasilja v svoji šoli prepozna-
jo v večji meri kot učitelji, čeprav te razlike niso statistično pomembne.

Vrednosti aritmetičnih sredin za zadnje tri oblike nasilja, ki se na-
našajo samo na izkušnje učiteljev, se nahajajo nad povprečjem lestvice,
kar kaže na to, da se učitelji manj strinjajo kot strinjajo s temi trditvami.

43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50