Page 46 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 46
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Navedeno je vidno tudi iz Slike 1, kjer lahko opazimo, da je zelo majhen
odstotek učiteljev, ki so odgovorili, da jim je nek učenec grozil s poškodbo,
jih fizično napadel ali se bojijo, da jih bo nek učenec poškodoval ali vzne-
mirjal. Toda ne smemo zanemariti, da je vsega skupaj 3 % učiteljev dožive-
lo grožnjo s poškodbami s strani učencev, 2 % učiteljev pa je doživelo fizič-
ni napad učencev, enak odstotek učiteljev pa čuti strah, da jih bo učenec
poškodoval ali vznemirjal.

Šolska klima

Da bi preverili percepcijo šolske klime ter morebitne razlike med učen-
ci in učitelji v percepciji šolske klime, smo opravili neparametrični Mann-
Whitney U test zaradi neizpolnjenih predpostavk za uporabo t-testa za
testiranje razlik med dvema neodvisnima skupinama. Rezultati opravlje-
nega testa, ki nakazujejo (ne)obstajanje razlik med skupinami, osrednji
rang posamezne skupine udeležencev ter pripadajoča aritmetična sredina
so prikazani v Tabeli 2.

Tabela 2: Aritmetične sredine (M) percepcije šolske klime in Mann-
Whitney U test razlik med učenci in učitelji v percepciji šolske klime.

Šolsko okolje učenci/ N M Osrednji rang Mann-Whitney
Odnos med učenci in učitelji U test
učitelji 296,58
Odnos med učenci učenci 447 3,09 176,80 12705,50**
18474,50
Avtonomija učencev učitelji 101 2,34 271,93 11695,50**
skupaj 548 239,46 12160,50**
Šolska pravila učenci 434 3,09
učitelji 97 2,86 296,60
skupaj 531 166,80
učenci 443 4,01
učitelji 101 3,07 269,27
skupaj 544 180,62
učenci 416 3,09
učitelji 90 2,56
skupaj 506

Opomba: p<0,01**; p<0,05*.

Učenci in učitelji se statistično pomembno razlikujejo v percepci-
ji narave odnosov med učenci in učitelji na način, da učitelji ocenjujejo
ta odnos bolj pozitivno kot učenci (U=12705,50, p<0,01). Učenci in uči-
telji se statistično pomembno ne razlikujejo v percepciji narave odno-
sa med učenci (U=18474,50, p>0,05). Ko gre za percepcijo ravni, do ka-
tere je dovoljena avtonomija učencev pri odločanju, so učenci in učitelji

44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51