Page 188 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 188
šolsko polje, letnik xxix, številka 3–4

ter ostalimi evropskimi državami,2 saj le-ta sodi v sam vrh prioritet varno­
stne politike EU,3 medvladnimi organizacijami (Svet Evrope4) ter med­
narodnimi organizacijami (npr. UNESCO, OVSE,5 Združeni narodi6)
je hkrati pomemben kazalec t. i. »transformacijske« vloge državljanske
vzgoje oz. vzgoje in izobraževanja nasploh tudi v spoprijemanju s proble­
matiko radikalizacije (Sukarieh in Tannock, 2015). Prav programi protira­
dikalizacije in protipolarizacije kot tudi številni primeri »dobrih praks«,
kakor potrjuje dokument »Ministerial Council Declaration No. 4/15 on
Preventing and Countering Violent Extremism and Radicalization that
Lead to Terrorism«7, predstavljajo enega od najpomembnejših dejavnikov
zagotavljanja varnosti in stabilnosti.

Tudi zato je problematika radikalizacije pritegnila posebno pozor­
nost strokovnjakov s področja terorizma in varstvoslovja, saj je radikali­
zacija kot dejavnik tveganja neposredno povezana prav z vprašanjem var­
nosti (Humphrey, 2011). Koncept radikalizacije se je pojavil – kakor je
v članku »Radicalisation: The Journey of A Concept« izpostavil Arun
Kundnani – kot

sredstvo za snovalce politik, da bi preučili proces, s katerim se formira
terorist, ter da bi zagotovili analitično podlago za preventivne strategije,
ki presegajo grožnjo nasilja ali pridržanja (Kundnani, 2012: str. 4).

Hkrati je problematika radikalizacije in nasilnega ekstremizma zno­
va aktualizirala vlogo in pomen temeljnih načel sodobne pluralne druž­
be (vladavina prava, demokracija in človekove pravice) ter skupnih vre­
dnot (toleranca, solidarnost, spoštovanje in sprejemanje različnosti itn.)
kot osnovnih predpostavk aktivnega demokratičnega državljanstva.

2 Program norveške vlade proti radikalizaciji in nasilnemu ekstremizmu je dostopen na
spletni strani https://www.regjeringen.no/en/dokumenter/Action-plan-against-Radical­
isation-and-Violent-Extremism/id762413/.

3 Spletna stran Evropske komisije, kjer so dostopne dodatne informacije o aktivnostih
ter Strategiji EU za spoprijemanje z radikalizacijo in novačenjem: https://ec.europa.eu/
home-affairs/what-we-do/policies/crisis-and-terrorism/radicalisation_en.

4 Besedilo Konvencije Sveta Evrope o preprečevanju terorizma je dostopno na spletni strani
ht t p://w w w.coe . i nt/en/web/convent ion s/f u l l-l ist/-/convent ion s/r m s/090­000­1680­
08371c .

5 Med najpomembnejšimi aktivnostmi Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi
(OVSE) na tem vsebinskem področju sodi kampanija ozaveščanja UnitedCVE [United in
Countering Violent Extremism]. Dodatne informacije: http://www.osce.org/unitedcve.

6 Poročilo delovne skupine ZN o radikalizaciji in ekstremizmu prinaša analizo nacionalnih
programov za spoprijemanje s problematiko radikalizacije in nasilnega ekstremizma in je
dostopno na spletni strani http://www.un.org/terrorism/pdfs/radicalization.pdf

7 Besedilo deklaracije je dostopno na spletni strani http://www.osce.org/cio/208216.

186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193