Page 37 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 37
lna pismenost v raziskavi PISA 2018 – psihološki
vpogled in interpretacije dosežkov slovenskih
učencev
Sonja Pečjak, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
Vprispevku se osredinjamo na analizo rezultatov slovenskih 15-letni
kov, primerjalno z dosežki učencev iz razvitih držav OECD, kot
so bili predstavljeni decembra 2019. Pri tem smo si pomagali tako
z uradno objavljenimi rezultati te raziskave – mednarodnimi (OECD,
2019a, 2019b) in slovenskimi (Šterman Ivančič, Štigl, Čuček, 2019); pa
tudi sami smo izvedli nekatere sekundarne analize za globlji uvid v rezul
tate slovenskih učencev iz dostopne mednarodne baze z empiričnimi po
datki (https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/).
Vsebinsko članek obsega tri zaokrožene sklope, pri čemer smo v po
sameznih sklopih izhajali iz naslednjih raziskovalnih vprašanj:
1) Kakšna je splošna bralna pismenost slovenskih učencev v primerjavi
z ostalimi državami OECD v raziskavi 2018 in kakšna je dinamika
gibanja te pismenosti od leta 2006 do 2018?
2) Kakšna sta bralna pismenost in motiviranost za branje pri sloven
skih učencih v PISI 2018 glede na spol in kakšen je trend gibanja te
pismenosti glede na spol od 2006 do 2018?
3) Kako so nekatere značilnosti učnega okolja pri slovenščini (entuzi
azem učitelja, zaznana učna in čustvena podpora učitelja ter nuden
je povratne informacije učencem), povezane z dosežki slovenskih
učencev v bralni pismenosti?
V analizo rezultatov je bilo vključenih 6279 slovenskih 15-letnikov,
od tega 2951 deklet (47%) in 3325 fantov (53%).
V sekundarni analizi smo podatke analizirali s pomočjo statistič
nega programa IBM SPSS 27.0 in orodja IEA IDBAnalyzer Version
https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)35-56 35
izvirni znanstveni članek
vpogled in interpretacije dosežkov slovenskih
učencev
Sonja Pečjak, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
Vprispevku se osredinjamo na analizo rezultatov slovenskih 15-letni
kov, primerjalno z dosežki učencev iz razvitih držav OECD, kot
so bili predstavljeni decembra 2019. Pri tem smo si pomagali tako
z uradno objavljenimi rezultati te raziskave – mednarodnimi (OECD,
2019a, 2019b) in slovenskimi (Šterman Ivančič, Štigl, Čuček, 2019); pa
tudi sami smo izvedli nekatere sekundarne analize za globlji uvid v rezul
tate slovenskih učencev iz dostopne mednarodne baze z empiričnimi po
datki (https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/).
Vsebinsko članek obsega tri zaokrožene sklope, pri čemer smo v po
sameznih sklopih izhajali iz naslednjih raziskovalnih vprašanj:
1) Kakšna je splošna bralna pismenost slovenskih učencev v primerjavi
z ostalimi državami OECD v raziskavi 2018 in kakšna je dinamika
gibanja te pismenosti od leta 2006 do 2018?
2) Kakšna sta bralna pismenost in motiviranost za branje pri sloven
skih učencih v PISI 2018 glede na spol in kakšen je trend gibanja te
pismenosti glede na spol od 2006 do 2018?
3) Kako so nekatere značilnosti učnega okolja pri slovenščini (entuzi
azem učitelja, zaznana učna in čustvena podpora učitelja ter nuden
je povratne informacije učencem), povezane z dosežki slovenskih
učencev v bralni pismenosti?
V analizo rezultatov je bilo vključenih 6279 slovenskih 15-letnikov,
od tega 2951 deklet (47%) in 3325 fantov (53%).
V sekundarni analizi smo podatke analizirali s pomočjo statistič
nega programa IBM SPSS 27.0 in orodja IEA IDBAnalyzer Version
https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)35-56 35
izvirni znanstveni članek