Page 184 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 184
šolsko polje, letnik xxx, številka 1–2

between ‚narrow‘ and ‚wide‘ definitions of violence [including both the
strength and weaknesses of both approaches]. He also discusses some of
the most pressing contemporary challenges facing scholars working on is-
sues related to violent extremism and political violence in general. In the
closing part of the interview, Prof. Bufacchi discusses some of the neglec-
ted aspects of violence (at both practical and theoretical level).
Keywords: violence, social (in)justice, education, radicalisation, epistemic
injustice

Ajda Šulc in Aleš Bučar Ručman

ŠOLA IN MEDVRSTNIŠKO NASILJE V SLOVENIJI:
RAZISKOVALNI PRISTOPI, METODE IN METAANALIZA
DOSEDANJEGA RAZISKOVANJA V SLOVENIJI
Članek se ukvarja z vprašanjem medvrstniškega nasilja in njegovim
raziskovanjem v Sloveniji. Avtorja v izhodišču predstavita kompleksnost
analiziranega pojava in njegove pojavne oblike. Kot posebno obliko izpo-
stavljata tudi kibernetsko medvrstniško nasilje, ki je v Sloveniji izrazito
neraziskano. Zaznane težave pri primerjanju rezultatov različnih partiku-
larnih, pogosto manjših raziskav izhajajo iz nekonsistentne rabe terminov,
iz različnih metodoloških pristopih in pomanjkljivih opisov uporabljenih
raziskovalnih pristopov. V izvedeni metaanalizi empiričnih prispevkov, ki
jih je bilo mogoče primerjati, sta avtorja analizirala 9 raziskav in na pod-
lagi rezultatov podala oceno, da je 33 % otrok in mladostnikov v Sloveniji
vsaj enkrat že imelo izkušnje z medvrstniškim nasiljem ter da jih 9 % do-
življa ponavljajoče se medvrstniško nasilje. O slednjem večkrat poroča-
jo fantje, ki so pogosteje zastopani med storilci in žrtvami. Heterogenost
vključenih raziskav dokazuje metodološko in vsebinsko nekonsistentnost
raziskovanja medvrstniškega nasilja pri nas in narekuje potrebo po siste-
matičnem, celostnem in longitudinalnem raziskovanju medvrstniškega
nasilja.
Ključne besede: šola, nasilje, medvrstniško nasilje, ustrahovanje,
metaanaliza

SCHOOL AND PEER VIOLENCE IN SLOVENIA:
RESEARCH APPROACHES, METHODS AND META-ANALYSIS
OF PREVIOUS RESEARCH IN SLOVENIA
The article deals with the issue of peer violence and its research in
Slovenia. First, authors present the complexity of the analysed phenome-
non and its forms. Cyberbullying is highlighted as a special form, being
highly under-researched in Slovenia. The difficulties encountered in com-
paring the results of several particular, often smaller researches, are arising

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189