Page 188 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 188
šolsko polje, letnik xxx, številka 1–2

Ključne besede: nasilje in šola, učiteljstvo, kurikul, pravni dokumenti
PRESENCE OF SCHOOL VIOLENCE CONTENT IN FACULTIES
OF EDUCATION CURRICULA
Violence at school remains a pressing problem. Whenever excessive in-
stances of school violence occur, the media and other publics may find con-
cern and criticism focused mainly on schools and school staff who “should
have done more” to avoid such occurrences. Criticism is sometimes justi-
fied, but too often the complexity of the problem is limited to school and
school staff who are not adequately trained in dealing with violence in the
school field. In this paper, the authors examine what is at stake in school
violence; by addressing children’s rights and their protection in the curri-
cula of study programs that form future teachers in Slovenia. At the same
time, the authors review legal acts that impose on school employees and
implement different strategies for combating violence at school.
Keywords: violence and school, teaching, curriculum, legal documents
Mitja Sardoč
KAKO MISLITI (IN RAZUMETI) NASILJE
Čeprav slogan »nasilje prepoznamo, ko ga vidimo« nedvoumno pona-
zori njegovo neposrednost, velja problematika nasilja – tako konceptual-
no kakor tudi empirično – za vse prej kot enostavno ali neproblematično.
Glede na vrsto protislovij, napetosti in izzivov, ki jih odpira analiza kate-
rekoli izmed njegovih razsežnosti ali pojmovanj, ostaja razumevanje nasi-
lja v veliki meri selektivno oz. v najboljšem primeru nepopolno. Pričujoči
prispevek analizira nekatere izmed težav povečane senzibilnosti do nasi-
lja in s tem povezane probleme. Uvodni del predstavi različne razsežno-
sti preučevanja nasilja ter nekatere izmed osrednjih problemov, s katerimi
se soočajo različne strategije spoprijemanja s tem družbenim problemom.
Sledi predstavitev nekaterih od temeljnih razsežnosti t. i. »standardne-
ga« pojmovanja nasilja, katerega okvir predstavlja dihotomija ‚ozkega‘ in
‚širokega‘ pojmovanja nasilja. Osrednji del analizira premestitev poudar-
ka v razširitvi pojmovanja nasilja. Glede na probleme, dileme in izzive, ki
jih odpirajo tako »standardno« razumevanje nasilja kakor tudi različne
alternative, je pozornost usmerjena v analizo nekaterih paradoksov t. i.
»nove« senzibilnosti za pojavne oblike nasilja. Sklepni del prispevka pro-
blematizira povečano senzibilnost za različne pojavne oblike nasilja in s
tem povezan problem t. i. »konceptualne inflacije«.
Ključne besede: nasilje, »standardno« pojmovanje nasilja, moralna pani-
ka, ničelna toleranca, nasilje v šolah

186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193