Page 148 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 148
šolsko polje, letnik xxx, številka 1–2

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Tudi na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru na prvi stopnji ni pred-
meta, ki bi bil v celoti namenjen obravnavi pravnega vidika otrokovih pra-
vic, zaščite otrok, nasilja in ogroženosti otrok. Na programu Razredni
pouk pri predmetu Družboslovni pedagoški praktikum obravnavajo ozave-
ščanje otrok o njihovih temeljnih pravicah. Na programu Predšolska vzgo-
ja (PV) pri Predšolski pedagogiki tematizirajo položaj otrok v svetu in pri
nas ter njihove pravice in njihovo uresničevanje. Pri predmetu Sociologija
družine in predšolskega otroka ob drugih vsebinah obravnavajo tudi post-
moderno slovensko družbo, družino in predšolskega otroka kot subjekt
družinskega prava. Na dodiplomski ravni programov Likovna pedagogi-
ka, Glasbena pedagogika in Športno treniranje ni predmetov, ki bi obrav-
navali izbrane teme. Prav tako te teme niso omenjene v učnem načrtu.

Na drugi stopnji na programu Razredni pouk ni drugih predmetov,
ki bi obravnavali teme nasilja in zaščite otrok, njihovih pravic ipd., enako
velja za drugo stopnjo programov Likovna pedagogika, Glasbena pedago-
gika in Športno treniranje.

Na magistrskem programu PV obstaja predmet Pravni vidiki v zgo-
dnjem otroštvu, kar je mogoče povezati z možnostjo obravnave tem nasilja,
otrokovih pravic, otrok brez spremstva, itd., žal opis predmeta ni dosto-
pen na spletni strani. Na programu Inkluzija v vzgoji in izobraževanju (2.
stopnja) pri predmetu Strategije dela z učenci z motnjo vida najdemo vse-
bino pravice otrok, učencev in dijakov z motnjo vida, ki izhajajo iz Zakona
o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. Eden izmed ciljev programa
je spoštovanje in upoštevanje otrokovih/človekovih pravic, njihove inte-
gritete in dostojanstva. Vsebine na temo temeljnih pravic otrok, otroškega
prava, dela otrok je najti pri predmetu Pravni vidiki dela v zgodnjem otro-
štvu študijskega programa Zgodnje učenje (2. stopnja).

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
Tudi na tej fakulteti na prvi stopnji ni predmetov, ki bi bili izključno na-
menjeni tematizaciji nasilja, pravnega vidika otrokovih pravic, zaščite.
Najdemo pa na posamičnih programih vsebine, ki se dotikajo omenjenih
konceptov. Npr. na Predšolski vzgoji pri predmetu Predšolska pedagogika
obravnavajo pojav zagovorništva, otrokove pravice in potrebe v predšol-
ski vzgoji, participacijo otrok, staršev in skupnosti. Pri predmetu Osnovne
metode dela s predšolskimi slepimi in slabovidnimi otroki pa naj bi študent/-
-ka poznal/-a pravice slepih in slabovidnih otrok, ki izhajajo iz Zakona o
usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. Na smeri Razredni pouk ne-
kaj od že omenjenih vsebine tematizirajo v okviru obveznega predmeta

146
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153