Page 55 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 55

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.55-71











                 Primerjava prepričanj med vzgojitelji
                 in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih

                 na področju (pred)opismenjevanja

                 Katarina Grom




                 1  Uvod
            V kontekstu zgodnje in začetne pismenosti se vertikalno povezujejo aktiv-
            nosti za spodbujanje ter razvijanje predopismenjevalnih spretnosti in zače-
            tno opismenjevanje, kar opredeljujemo s pojmom (pred)opismenjevanje. V
            slovenskem prostoru zasledimo prispevke, ki preučujejo (pred)opismenje-
            vanje (Grom, 2019; Marjanovič Umek idr., 2019, 2020; Pečjak, 2012; Ropič,
            2016; Skubic, 2012), manj raziskovalne pozornosti pa je namenjeno preuče-
            vanju prepričanj vzgojiteljev, ki spodbujajo zgodnjo pismenost, in učiteljev,
            ki razvijajo začetno pismenost.
                 Slovar slovenskega knjižnega jezika (2014) prepričanje opredeljuje kot
            »skupek med seboj povezanih misli, pojmov ali sodb v zvezi z delom v
            stvarnosti«. Prepričanje temelji na lastnem izkustvu ali presoji in je podre-
            jeno subjektivnemu videnju ali védenju. Med vzgojitelji in učitelji se prepri-
            čanja nanašajo na izražanje osebnega mnenja o tem, »kaj je dobro za otro-
            ka« ali »kaj je prav« (Vrbovšek, 2014).
                 Hongying Zheng (2009) poudarja, da prepričanja pomembno vpliva-
            jo na delo vzgojiteljev in učiteljev pri uporabi različnih oblik dela. Ti v učno
            okolje vnašajo različne didaktične materiale, ki so ključni za razvoj  zgodnje
            in začetne pismenosti. Pedagoški delavci naj bi aktivnosti za usvajanje dolo-
            čenih spretnosti izvajali v manjših skupinah, prilagojenih glede na individu-
            alne zmožnosti posameznega učenca in zahtevano stopnjo naloge (Lucari-
            ello idr., 2015). Li (2012) izpostavlja ključno vlogo prepričanj pri poučevanju


                                                                               55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60