Page 51 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 51

do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
            –    izboljšanje kakovosti dela parov vzgojitelj_ica  –  pomočnik_ca
                 vzgojitelja_ice;
            –    rast kolektiva in skupne odgovornosti;
            –    pomen upoštevanja želja in potreb pri načrtovanju dela.
                 Kljub vsem omenjenim pozitivnim platem so sodelujoči izpostavili
            tudi nekaj izzivov:

            –    v nasprotju z dogovorom vsi člani na srečanje niso prihajali
                 s pripravljenim izzivom;
            –    v nekaterih skupinah so člani težje delili svoje težave;

            –    zavedanje pomena refleksije v nekaterih reflektivnih skupinah še
                 ni na dovolj visoki ravni;

            –    sledenje strukturi srečanja.


                 5  Zaključek
            Na podlagi izkušenj pripadnikov strokovnega osebja, ki so v Belgiji, na
              Hrvaškem,  Madžarskem  in  v  Sloveniji  preizkušali  reflektivne  metode  v
            okviru projekta REC, smo prišli do nekaterih skupnih ugotovitev, na pod-
            lagi katerih smo pripravili tudi priporočila, relevantna za področje izobra-
            ževanja na ravni EU. Izkazalo se je, da so vsi vključeni partnerji prepoznali
            pomen refleksije strokovnega osebja ter spodbujanje tega procesa. Ključ-
            na pri tem pa sta zagotavljanje ustreznih pogojev za redno skupinsko re-
            fleksijo ter spodbujanje vključujoče in podporne institucionalne klime, za
            kar je potrebna vključenost vodstva. Namen reflektivne učeče se skupnosti
            je vplivati na kakovost dela svojih članov ter na institucijo kot celoto, zato
            je pomembno, da zagotovimo spremljanje učnega procesa znotraj učeče se
            skupnosti, celoten kolektiv obveščamo o delu in učinkih ter z uporabo par-
            ticipatornih metod prispevamo k vzdržnosti pedagoške refleksije.


                 Literatura
            Baxter, L. P., Southall, A. E., in Gardner, F. (2021). Trialling critical reflection
                 in education: the benefits for school leaders and teachers. Reflective Pra-
                 ctice, 22(4), 501–514. https://doi.org/10.1080/14623943.2021.1927694
            Brajković, S. (2014). Professional Learning Communities. ISSA.
            Cochran-Smith, M., in Lytle, S. L. (1999). Chapter 8: Relationships
                 of Knowledge and Practice: Teacher Learning in Communiti-


                                                                               51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56