Page 212 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 212
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju
s pomočjo metodološkega pristopa fokusne skupine
Joca Zurc
Anketna metodologija je tradicionalno najbolj razširjen pristop v evalvaci-
ji visokošolskega izobraževanja. Za natančnejši in bolj poglobljen vpogled
v osebna razmišljanja ter izkušnje študentov, njihova strinjanja in različ-
ne poglede ter tudi rešitve za izboljšanje kakovosti visokošolskega izobra-
ževanja pa se kaže potreba po vključitvi tudi kvalitativnih pristopov peda-
goškega raziskovanja. Skupinski pogovor ali fokusna skupina, ki omogoča
poglobljeno obravnavo izbranega vprašanja z medsebojno interakcijo več
udeležencev, se je doslej izkazala kot ena izmed primernejših metod za kva-
litativno evalvacijo, in sicer zlasti na področju presojanja kakovosti na raz-
ličnih stopnjah in v različnih oblikah izobraževanja. Pa vendar so evalvaci-
je s fokusno skupino na področju humanistike in družboslovja precej manj
zastopane v primerjavi z evalvacijami naravoslovnih, zdravstvenih in me-
dicinskih študijskih programov. Zato je bil namen naše raziskave zapol-
niti to vrzel s kvalitativno evalvacijo visokošolskega izobraževanja, ki je
bila uporabljena za merjenje zadovoljstva študentov z izvedbo pedagoške-
ga procesa na dodiplomskih in podiplomskih študijskih programih Filo-
zofske fakultete Univerze v Mariboru. Kot kvalitativni metodološki pristop
je bila uporabljena fokusna skupina, ki je omogočila kakovosten vpogled v
razmišljanja, doživljanja in izkušnje študentov v zvezi s študijem. V fokus-
no skupino je bilo povabljenih 12 tutorjev študentov z vseh oddelkov fakul-
tete. Zbrani podatki so bili analizirani s pristopom kvalitativne vsebinske
analize v orodju NVivo. Ugotovitve so pokazale visoko zadovoljstvo štu-
dentov s študijem. Odzivnost in dostopnost visokošolskih učiteljev, inte-
res za področje študija, aktiven dialog pri evalvaciji ter možnost zaposlit-
ve predstavljajo ključne dejavnike motivacije za uspešen študij študentov.
Kvalitativna evalvacija s fokusno skupino se kaže kot ustrezen ter v mno-
gih vidikih celo primernejši pristop evalvacije visokošolskega izobraževa-
nja v primerjavi s tradicionalnimi anketami. V prihodnje bi veljalo izvesti
fokusne skupine pri študentih na različnih stopnjah študija ter tudi pri dru-
gih deležnikih visokega šolstva.
Ključne besede: visokošolsko izobraževanje, zadovoljstvo študentov, fokus-
na skupina, pedagoška metodologija
212