Page 212 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 212

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 Raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju
                 s pomočjo metodološkega pristopa fokusne skupine
                 Joca Zurc
            Anketna metodologija je tradicionalno najbolj razširjen pristop v evalvaci-
            ji visokošolskega izobraževanja. Za natančnejši in bolj poglobljen vpogled
            v osebna razmišljanja ter izkušnje študentov, njihova strinjanja in različ-
            ne poglede ter tudi rešitve za izboljšanje kakovosti visokošolskega izobra-
            ževanja pa se kaže potreba po vključitvi tudi kvalitativnih pristopov peda-
            goškega raziskovanja. Skupinski pogovor ali fokusna skupina, ki omogoča
            poglobljeno obravnavo izbranega vprašanja z medsebojno interakcijo več
            udeležencev, se je doslej izkazala kot ena izmed primernejših metod za kva-
            litativno evalvacijo, in sicer zlasti na področju presojanja kakovosti na raz-
            ličnih stopnjah in v različnih oblikah izobraževanja. Pa vendar so evalvaci-
            je s fokusno skupino na področju humanistike in družboslovja precej manj
            zastopane v primerjavi z evalvacijami naravoslovnih, zdravstvenih in me-
            dicinskih študijskih programov. Zato je bil namen naše raziskave zapol-
            niti to vrzel s kvalitativno evalvacijo visokošolskega izobraževanja, ki je
            bila uporabljena za merjenje zadovoljstva študentov z izvedbo pedagoške-
            ga procesa na dodiplomskih in podiplomskih študijskih programih Filo-
            zofske fakultete Univerze v Mariboru. Kot kvalitativni metodološki pristop
            je bila uporabljena fokusna skupina, ki je omogočila kakovosten vpogled v
            razmišljanja, doživljanja in izkušnje študentov v zvezi s študijem. V fokus-
            no skupino je bilo povabljenih 12 tutorjev študentov z vseh oddelkov fakul-
            tete. Zbrani podatki so bili analizirani s pristopom kvalitativne vsebinske
            analize v orodju NVivo. Ugotovitve so pokazale visoko zadovoljstvo štu-
            dentov s študijem. Odzivnost in dostopnost visokošolskih učiteljev, inte-
            res za področje študija, aktiven dialog pri evalvaciji ter možnost zaposlit-
            ve predstavljajo ključne dejavnike motivacije za uspešen študij študentov.
            Kvalitativna evalvacija s fokusno skupino se kaže kot ustrezen ter v mno-
            gih vidikih celo primernejši pristop evalvacije visokošolskega izobraževa-
            nja v primerjavi s tradicionalnimi anketami. V prihodnje bi veljalo izvesti
            fokusne skupine pri študentih na različnih stopnjah študija ter tudi pri dru-
            gih deležnikih visokega šolstva.
            Ključne besede: visokošolsko izobraževanje, zadovoljstvo študentov, fokus-
            na skupina, pedagoška metodologija





            212
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217