Page 208 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 208
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
and highlight the importance of self-reflection and mentorship as key com-
ponents of professional development.
The study recommends further research to identify and optimize the most
effective educational strategies for developing digital literacy. This research
aims to prepare students for successful engagement in a digital environ-
ment and contributes to a deeper understanding of the complexities of
teaching and learning digital literacy. It also indicates the need for a com-
prehensive approach to teacher training in this area.
Keywords: digital literacy, internet reciprocal teaching method, online
learning, teacher training, web-based reading
Razumevanje perspektive mladih glede predstavitve
izobraževalnih vsebin, vključenih v digitalni program
za krepitev duševnega zdravja
Maša Vidmar, Igor Peras, Manja Veldin, Michaela Wright,
Franziska Reitegger
Duševno zdravje je ključnega pomena za mlade, saj vpliva na druga pod-
ročja njihovega razvoja ter omogoča uspešno razreševanje razvojnih na-
log, poleg tega pa znižuje tveganje za pojav težav v duševnem zdravju v
odraslosti. Tveganja za duševne težave se lahko v mladosti ublažijo s pre-
ventivnimi programi, med katerimi so digitalni programi postali vse po-
membnejši, še posebej z razvojem tehnologije in s spremembami v življenj-
skih navadah mladih.
V projektu Erasmus+ me_HeLi-D (angl. Mental Health Literacy and Di-
versity, pismenost o duševnem zdravju in raznolikost) razvijamo digitalno,
prilagodljivo, z dokazi podprto, učinkovito, za ciljno skupino specifično, na
raznolikost občutljivo in prostodostopno spletno orodja za mlade. Program
me_HeLi-D je strukturiran v obliki desetih srečanj, od katerih ima vsako
tudi izobraževalni (psihoedukativni) del. Razvoj programa poteka po ite-
rativnem participativnem pristopu in vključuje ciljno skupino učencev_k v
starosti od 12 do 15 let v različnih fazah projekta. Učenci_ke so bili_e do se-
daj vključeni_e v sooblikovanje in soustvarjanje programa preko partici-
patornih delavnic. V slednjih je sodelovalo približno 40 učencev in učenk
7. in 8. razreda osnovne šole, ki sodeluje v projektu. Izvedli smo dve delav-
nici po dve šolski uri, učenci_ke so med drugim izpolnili_e anketo, ki je
vsebovala tudi vprašanja o zaželeni obliki informacij o duševnem zdravju
ter osebah, ki bi te informacije podajale.
208