Page 210 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 210
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
covering their preferred format for receiving mental health information
and their preferences for the presenters of this information.
The results indicate that a combination of short text and images is the most
preferred format for presenting mental health information. Short formats
such as brief videos or audio clips are also popular, while long texts are the
least preferred. Most participants found a multimodal presentation of in-
formation to be appealing. Regarding presenter preferences, a significant
portion of students expressed indifference about who should present the
information in educational videos. About one-fifth of the students pre-
ferred seeing peers in this role, while a similar proportion preferred adults.
Notably, more than half of the students expressed a willingness to partici-
pate in such videos. The discussion section provides examples of how these
findings have been integrated into the preparation of psychoeducational
content.
Keywords: mental health, youth, digital program, prevention, program
development
Doživljanje medvrstniškega nasilja:
primerjava držav na podlagi raziskave PISA 2018
Igor Peras
Medvrstniško nasilje na šolah predstavlja pereč problem. Nekateri zadnji
medijsko izpostavljeni primeri medvrstniškega nasilja dodatno nakazujejo,
da je treba okrepiti tako prizadevanja za preprečevanje medvrstniškega na-
silja kot tudi protokole odzivanja, ko se le-to zgodi. Z namenom pogloblje-
nega razumevanja medvrstniškega nasilja smo v okviru LDN-naloge Varo-
valni dejavniki medvrstniškega nasilja: Slovenija v kontekstu izbranih EU
držav preverjali, kako se izbrani dejavniki doživljanja medvrstniškega na-
silja odražajo v Sloveniji, in le-te primerjali z državami EU, kjer mladostni-
ki glede na podatke mednarodnih raziskav poročajo o manjšem doživljan-
ju medvrstniškega nasilja. V pričujočem prispevku so uporabljeni podatki
raziskave PISA 2018 za naslednje države: Slovenijo, Finsko, Nizozemsko,
Španijo in Portugalsko. Na vzorcih vseh omenjenih držav so bile izvede-
ne deskriptivne statistike, korelacijske analize in linearne regresije. Rezul-
tati kažejo, da se nekateri dejavniki odražajo podobno tako v Sloveniji kot
v drugih državah EU (občutek pripadnosti šoli, disciplinska klima, čustve-
na podpora staršev, tekmovalnost dijakov v šoli, spol). Obenem pa so se
določeni dejavniki v nekaterih državah EU pokazali kot značilni, medtem
ko za slovenski vzorec dijakov in dijakinj niso bili značilni (sodelovalnost
210