Page 206 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 206

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            proportion of children can read words and short texts when they enter pri-
            mary school; they often already recognize the letters of the alphabet, can
            name them, and write them accordingly.
            Before systematic literacy instruction began in the first grade, we assessed
            the ability to detect the initial and final sounds in a word, recognize and
            name alphabet letters, write specific letters and words, and read words in
            256 students. A strong correlation was found between recognizing and
            naming letters and writing specific letters. There is a moderate correlation
            between all other variables. We demonstrated a statistically significant im-
            pact of recognizing and naming letters on the ability to perceive initial and
            final sounds in a word, on writing letters and words, and on reading words.
            We conclude that the recognition and naming of letters, acquired by stu-
            dents in kindergarten or at home, statistically significantly explain the de-
            velopment of phonemic awareness, as well as writing and reading skills.
            Therefore, based on the research results, we support the inclusion of phone-
            mic awareness exercises in the revised kindergarten curriculum.
            Keywords: first grade, initial/final voice in a word, recognition and naming
            of letters, writing letters and words, reading words


                 Spletno branje in učenje v osnovni šoli:
                 metode in priprava učiteljev za digitalno pismenost
                 Maja Kerneža

            Raziskava izpostavlja pomen razvoja digitalne pismenosti med učenci raz-
            redne stopnje ter potrebo po usposabljanju učiteljev za učinkovito integra-
            cijo digitalnih tehnologij v izobraževalni proces v obliki izbranih načinov
            in metod dela pri pouku, ki razvijajo vsa potrebna znanja in spretnosti, ki
            opredeljujejo digitalno pismenega posameznika. Predstavljena je metoda
            recipročnega učenja s spleta, ki učitelju daje osnovo za razvijanje spretno sti
            digitalne pismenosti pri učencih in je učinkovita tudi na razredni stopnji
            šolanja. Zastavljeno je bilo izobraževanje za učitelje razredne stopnje, ki do
            sedaj še ni bilo sistematično opazovano in spremljano, a bi ugotovitve v ob-
            liki implikacij pomembno izboljšale izid izobraževanja ter s tem tudi rezul-
            tate prenosa znanja z učitelja na učenca. V okviru kvalitativne raziskave je
            bilo za uporabo omenjene metode v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023
            usposobljenih ter sistematično spremljanih 117 študentov študijskega pro-
            grama Razredni pouk, s katerimi je bil po izvedbi usposabljanja izve-
            den nestrukturirani intervju. Odgovori vprašanih kažejo, da je v raziska-
            vi predstavljen pristop učinkovit tako pri spodbujanju spretnosti digitalne


            206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211