Page 203 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 203

povzetki ■ summaries
                 Primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji
                 o strokovnih izpopolnjevanjih na področju
                 (pred)opismenjevanja
                 Katarina Grom

            Raziskava preučuje prepričanja vzgojiteljev in učiteljev glede strokovnega
            izpopolnjevanja na področju (pred)opismenjevanja. Osredotoča se na dva
            različna pedagoška profila, ki delujeta v ločenih vzgojno-izobraževalnih
            institucijah, a se vsebinsko povezujeta z vidika zgodnje in začetne pisme-
            nosti. Cilj raziskave je bil analizirati prepričanja anketiranih vzgojiteljev in
            učiteljev o strokovnih izpopolnjevanjih na področju (pred)opismenjevan-
            ja. Pri tem smo se osredotočili na štiri vidike: količino opravljenih stro-
            kovnih izpopolnjevanj, izobraževalno okolje, samoprispevek vzgojiteljev
            in učiteljev pri razvijanju (pred)opismenjevanja ter strokovno podporo.
            V raziskavi je bil uporabljen kvantitativni raziskovalni pristop s kavzal-
            no-eksperimentalno metodo. Vanjo je bilo vključenih šest vrtcev in šest
            osnovnih šol, pri čemer je sodelovalo 31 vzgojiteljev, ki so izvajali dejavno-
            sti za razvijanje predopismenjevalnih spretnosti v vrtcu ali v prvem razre-
            du osnovne šole, in 24 učiteljev, ki so poučevali v prvem razredu osnovne
            šole. Rezultati kažejo, da se anketirani vzgojitelji in učitelji v času svojega
            pedagoškega delovanja udeležijo le enega ali dveh strokovnih izpopolnje-
            vanj s področja (pred)opismenjevanja. Svoje znanje najpogosteje dopolnju-
            jejo s samoizobraževanjem, medtem ko je njihova udeležba na strokovnih
            izpopolnjevanjih omejena, podpora delodajalcev pa le delna. Takšne ugo-
            tovitve aktualizirajo pomembno vprašanje o potrebi po kontinuirani in
            načrtni vključenosti vzgojiteljev ter učiteljev v strokovna izpopolnjevanja,
            saj so spremembe smernic nacionalnih dokumentov na področju razvijan-
            ja pismenosti pogostejše od udeležbe anketiranih vzgojiteljev in učiteljev
            na strokovnih izpopolnjevanjih. Na podlagi raziskovalnih ugotovitev smo
            oblikovali sedem predlogov za učinkovitejšo implementacijo (pred)opi-
            smenjevalnih aktivnosti, upoštevanje katerih bi vplivalo na boljše dosežke
            zgod nje in začetne pismenosti. S sistematičnimi strokovnimi izpopolnje-
            vanji bi vplivali na prepričanja pedagoških delavcev, s čimer bi se približali
            nacionalnim ciljem za razvijanje zgodnje in začetne pismenosti.
            Ključne besede: prepričanja, strokovna izpopolnjevanja, učitelji, vzgojitelji,
            zgodnja in začetna pismenost







                                                                              203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208