Page 201 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 201

povzetki ■ summaries
            issues, either directly or indirectly. The identified categories of discomfort
            included: emotional discomfort, communication difficulties, didactic chal-
            lenges, conflicts between classmates, dilemmas regarding the appropriate-
            ness of the teacher’s actions, the influence of personal experiences, and sit-
            uations involving restraining orders against one of the parents.
            These challenges could be mitigated by fostering a safe, supportive, and in-
            clusive school environment and by increasing the sensitivity of educators
            and society as a whole towards accepting diversity, especially in cases of
            family plurality.
            Keywords: family, family change, teachers, students, inclusion

                 Uporaba različnih metod skupinske refleksije in zaznavanje
                 kolektiva strokovnega osebja v vrtcu glede lastnega
                 delovanja
                 Mateja Mlinar, Petra Bozovičar

            V prispevku obravnavamo učinke uporabe različnih metod skupinske re-
            fleksije na kolektiv strokovnega osebja v vrtcu. Njegov namen je razume-
            ti, kako lahko skupinska refleksija prispeva k dvigu kakovosti predšolske
            vzgoje in izobraževanja ter h krepitvi reflektivne prakse strokovnega osebja.
            Reflektivno mišljenje je ključno za profesionalni razvoj strokovnega osebja
            v vzgoji in izobraževanju, saj se skupinska refleksija izkazuje kot učinkovi-
            ta metoda za spodbujanje sodelovanja in povečevanje kakovosti dela. Pro-
            jekt REC (krepitev sodelovalne in reflektivne prakse poučevanja), ki je po-
            tekal med letoma 2020 in 2023, je bil zasnovan z namenom preizkušanja
            različnih metod skupinske refleksije v predšolskih izobraževalnih institu-
            cijah v različnih državah.
            V partnerskih vrtcih smo preizkušali različne metode skupinske refleksi-
            je: učeče se skupnosti, Wanda, videocoaching in opazovanje z reflektivnim
            razgovorom. Celoten proces dela v reflektivnih skupinah smo kontinuira-
            no spremljali preko vprašalnikov, fokusnih skupin in intervjujev ter kva-
            litativno metodo evalvacije MSC. Pokazali so se pozitivni učinki uporabe
            teh metod, kot so večje zaupanje, povečano zavedanje pomena refleksije, iz-
            boljšanje kakovosti dela in medsebojna podpora.
            Na podlagi izkušenj sodelujočih ter učinkov reflektivnih metod smo ob-
            likovali tudi smernice ter priporočila za izboljšanje področja predšolske
            vzgoje in izobraževanja na ravni EU.


                                                                              201
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206