Page 201 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 201
povzetki ■ summaries
issues, either directly or indirectly. The identified categories of discomfort
included: emotional discomfort, communication difficulties, didactic chal-
lenges, conflicts between classmates, dilemmas regarding the appropriate-
ness of the teacher’s actions, the influence of personal experiences, and sit-
uations involving restraining orders against one of the parents.
These challenges could be mitigated by fostering a safe, supportive, and in-
clusive school environment and by increasing the sensitivity of educators
and society as a whole towards accepting diversity, especially in cases of
family plurality.
Keywords: family, family change, teachers, students, inclusion
Uporaba različnih metod skupinske refleksije in zaznavanje
kolektiva strokovnega osebja v vrtcu glede lastnega
delovanja
Mateja Mlinar, Petra Bozovičar
V prispevku obravnavamo učinke uporabe različnih metod skupinske re-
fleksije na kolektiv strokovnega osebja v vrtcu. Njegov namen je razume-
ti, kako lahko skupinska refleksija prispeva k dvigu kakovosti predšolske
vzgoje in izobraževanja ter h krepitvi reflektivne prakse strokovnega osebja.
Reflektivno mišljenje je ključno za profesionalni razvoj strokovnega osebja
v vzgoji in izobraževanju, saj se skupinska refleksija izkazuje kot učinkovi-
ta metoda za spodbujanje sodelovanja in povečevanje kakovosti dela. Pro-
jekt REC (krepitev sodelovalne in reflektivne prakse poučevanja), ki je po-
tekal med letoma 2020 in 2023, je bil zasnovan z namenom preizkušanja
različnih metod skupinske refleksije v predšolskih izobraževalnih institu-
cijah v različnih državah.
V partnerskih vrtcih smo preizkušali različne metode skupinske refleksi-
je: učeče se skupnosti, Wanda, videocoaching in opazovanje z reflektivnim
razgovorom. Celoten proces dela v reflektivnih skupinah smo kontinuira-
no spremljali preko vprašalnikov, fokusnih skupin in intervjujev ter kva-
litativno metodo evalvacije MSC. Pokazali so se pozitivni učinki uporabe
teh metod, kot so večje zaupanje, povečano zavedanje pomena refleksije, iz-
boljšanje kakovosti dela in medsebojna podpora.
Na podlagi izkušenj sodelujočih ter učinkov reflektivnih metod smo ob-
likovali tudi smernice ter priporočila za izboljšanje področja predšolske
vzgoje in izobraževanja na ravni EU.
201