Page 199 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 199

povzetki ■ summaries
            young people, the energy and ideas they bring, opportunities to pass on
            knowledge and wisdom, observing students’ progress, collaborating with
            colleagues, and engaging in professional development.
            However, despite the overall satisfaction, it is essential to consider the con-
            cerns teachers expressed regarding their profession. These concerns include
            challenging working conditions, especially overcrowded curricula, a per-
            ceived lack of respect from parents and the public, excessive bureaucracy,
            discipline issues, declining authority and respect for teachers, a lack of mo-
            tivation among students, and a perceived decline in students’ knowledge.
            Additionally, teachers noted feeling overwhelmed by excessive workloads.
            Considering that job satisfaction is a key factor in teachers’ well-being and
            the quality of their work, it will be important to continue examining the
            specific factors that influence teacher satisfaction in the future.
            Keywords: teaching profession, teaching work, teachers’ motivation, work-
            ing conditions, primary and secondary school teachers

                 Težave učiteljic ob stiku z družinsko tematiko
                 pri poučevanju
                 Tanja Pavlič
            Družine se pojavljajo v različnih oblikah in gredo skozi različne družin-
            ske poteke, se preoblikujejo, na novo zamišljajo. Spremembe družinskega
            življenja tako učenci kot učiteljice sprejemajo in se nanje odzivajo različ-
            no. Učiteljice izzive uspešno rešujejo, včasih pa pri delu doživijo neprijetne
            situacije, zadrege. Pri svojem delu se z učenci in s starši iz različnih dru-
            žin srečujejo pri različnih predmetih, v podaljšanem bivanju, na govorilnih
            urah in roditeljskih sestankih. Na njihovo zavzetost pri obravnavi družin-
            ske tematike oz. izogibanju le-tej včasih vplivajo tudi njihove življenjske iz-
            kušnje ter subjektivna pojmovanja družine. Zanimalo nas je, ali so učitelji-
            ce ob neposredni ali posredni obravnavi družinske tematike v šoli doživele
            neprijetne situacije.
            Predstavljamo rezultate kvantitativne raziskave, v katero je bilo zajetih 314
            učiteljic iz celotne Slovenije. Izbrane so bile glede na predmet, ki ga pou-
            čujejo, ali delo, ki ga opravljajo in imajo pri tem pogostejše stike s starši
            ob prevzemu otroka iz šole. Na osnovi rezultatov anketnih vprašalnikov,
            vključno z analizo odgovorov na odprta vprašanja, smo poskušali ugotovi-
            ti, s kakšnimi zadregami se srečujejo učiteljice pri obravnavi družinske te-
            matike v šoli.


                                                                              199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204