Page 192 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 192

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            več mesecev in je bila ves čas strokovno podprta. Spodbudila je motivaci-
            jo in odziv ter zagotovila znanstveno utemeljene rezultate o opraševalcih.
              Prvotne cilje je celo presegla s pobudami za ustvarjalne likovne izdelke,
            medgeneracijsko učenje in vključevanje širše skupnosti npr. družin udele-
            žencev ob zalivanju rastlin ali opazovanjih pa tudi z voljo za nadaljevanje v
            kampanjah, ki so sledile naslednje leto.
                 Učitelje morda omejujeta natančno načrtovanje učnega procesa ter
            njegovo omejevanje na učilnice, kjer niso del naravnega okolja in svojih
            skupnosti, kar je oboje v našem primeru izrazito prispevalo k motivaci-
            ji, novemu znanju in na njegovi podlagi različnim aktivnostim. Motivira-
            joče je bilo tudi dejstvo, da so rezultati prispevali k znanstvenim spoznan-
            jem. Tudi izpostavljenost nepredvidljivosti narave je bila pomembna, saj je
            spodbujala pozornost in odzivnost udeležencev, česar je v umetnem okol-
            ju šole in ob varovalnih ukrepih pred morebitnimi izzivi narave bistveno
            manj. Udeleženci so poleg lastnega konteksta spoznali tudi druge lokacije
            in rezultate na nacionalni ravni, kar priporočamo tudi učiteljem, saj je kon-
            tekstualizacija lastnih opažanj posebna in sodelovalna učna izkušnja. Pri-
            merjave so bile močan vir učenja, prav tako zrel in osredotočen dialog o
            natančnih opazovanjih rasti sončnic in pojavnosti opraševalcev. Prihodnje
            prakse izobraževanja odraslih in občanske znanosti bodo zato temeljile na
            kolektivnih ter sodelovalnih procesih, kjer je zaupanje pomemben dejavnik
            odziva na nepredvidljivost. Tudi učiteljem priporočamo, da učencem omo-
            gočajo učenje v naravnem prostoru ter v skupnosti, ki sta z nepredvidljivo
            dinamiko ne le motivator, ampak namesto izolirane kognitivne izkušnje
            celovita življenjska izkušnja. Le tako se namreč lahko bližamo kompleksne-
            mu konceptu trajnosti in postopoma plemenitimo prevladujočo individu-
            alno zasnovano izobraževalno ponudbo.


                 Literatura
            Bianchi, G., Pisiotis, U., in Cabrera Giraldez, M. (2022). GreenComp The Eu-
                 ropean sustainability competence framework. Publications Office of the
                 European Union Joint Research Centre. https://doi.org/10.2760/13286
            Bogataj, N. (2018). Študijski krožki med skupnim in javnim, med racional-
                 nim in iracionalnim. V N. Ličen in M. Mezgec (Ur.), Sodobne paradigme
                 raziskovanja izobraževanja in učenja odraslih: Eseji v počastitev jubi-
                 leja Ane Krajnc (1st ed.), (str. 193–212). Znanstvena založba Filozofske
                 fakultete Univerze v Ljubljani. https://doi.org/10.4312/9789610601357


            192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197