Page 197 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 197
Povzetki
Summaries
Kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem
in zakaj je to pomembno?
Mateja Pšunder, Andreja Kozmus
Kakovostnega poučevanja ni brez ustrezno usposobljenih učiteljev, ki per-
manentno aktualizirajo svoje znanje. Eden od pomembnih vidikov kako-
vostnega dela učiteljev je tudi zadovoljstvo učiteljev s svojim poklicem. Do-
sedanje raziskave so pokazale, da višje zadovoljstvo učiteljev s poklicem
prispeva k manjši izčrpanosti učiteljev, njihovi redkejši odsotnosti z dela in
redkejšemu zapuščanju učiteljskega poklica. Prav tako je povezano z njiho-
vim višjim delovnim entuziazmom in motivacijo za delo, kar pomembno
vpliva na njihovo dobrobit, na poučevanje, na motivacijo učencev za uče-
nje ter posledično na njihov učni uspeh. Na osnovi navedenih izhodišč smo
raziskali, kako so učitelji v Sloveniji zadovoljni s svojim poklicem. Pri tem
so nas zanimale razlike med učitelji glede na stopnjo poučevanja, leta dela
v vzgoji in izobraževanju in velikost šole poučevanja. Pozornost smo name-
nili tudi vprašanjema, kaj učitelje najbolj razveseljuje oz. izpopolnjuje in kaj
pesti pri učiteljskem delu. Podatke za raziskavo smo zbrali s pomočjo splet-
nega anketnega vprašalnika v maju in juniju 2022. V raziskavi je sodelovalo
870 učiteljev osnovnih in srednjih šol. Rezultati so pokazali, da so slovenski
učitelji v splošnem zadovoljni s svojim poklicem, njihovo zadovoljstvo pa ni
odvisno od nobene izmed preučevanih spremenljivk. V odprtih odgovorih
so učitelji povedali, da jih pri delu najbolj razveseljujejo oz. izpopolnjujejo
197