Page 13 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 13

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.13-16











                 Izobraževanje učiteljic in učiteljev
                 za raziskovalno učenje in poučevanje

                 Predgovor

                 Ana Mlekuž





            Vse večji poudarek na učenju in poučevanju, ki temelji na raziskovanju,
            kaže na preobrazbo na področju izobraževanja in poklicnega razvoja učitel-
            jic ter učiteljev. Pričujoča monografija Raziskovanje v vzgoji in izobraževan-
            ju: izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje
            ponuja obsežen pregled tematik, kako lahko izobraževalni sistemi v pro-
            grame usposabljanja učiteljic in učiteljev vključijo raziskovalne spretno sti
            ter s tem spodbujajo učinkovitejše in prilagodljivejše prakse poučevanja.
                 V današnjem hitro razvijajočem se izobraževalnem okolju sposobnost
            raziskovanja ni več omejena na akademsko sfero. Za učiteljice in učitelje
            je sposobnost izvajanja in uporabe pedagoških raziskav ključnega pome-
            na pri spodbujanju na dokazih temelječih praks ter zagotavljanju, da so pe-
            dagoške strategije usklajene s trenutnim razvojem in z različnimi potreba-
            mi razredov. Poglavja v tej monografiji tako izražajo enotno sporočilo: če
            učiteljice in učitelje opremimo z raziskovalnimi kompetencami, s tem ne le
            krepimo njihovo strokovno rast, temveč tudi izboljšujemo izobraževalne
            rezultate na vseh ravneh.
                 Ena od osrednjih tem, ki se pojavlja v poglavjih, je dvojna vloga, ki jo
            morajo imeti učiteljice in učitelji kot izobraževalke in izobraževalci ter raz-
            iskovalke in raziskovalci. Ta dvojna vloga zahteva razvijanje miselnosti, ki
            ceni raziskovanje, kritično mišljenje in refleksivno prakso. Učiteljice in uči-
            telji, ki so usposobljene in usposobljeni, da svoje učilnice obravnavajo kot
            dinamične prostore za raziskovanje in inovacije, se lahko bolje odzovejo na


                                                                               13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18