Page 121 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 121
razumevanje perspektive mladih glede predstavitve izobraževalnih vsebin ...
Slika 12: Iskanje pomoči – primer osebne zgodbe
Z vključevanjem multimedijskih elementov, vključevanjem učen-
cev_k samih kot glavnih akterjev določenih aktivnosti lahko pedagogi_nje
in strokovnjaki_nje za duševno zdravje okrepijo učinkovitost ter ustrez-
nost prizadevanj za izobraževanje o duševnem zdravju v šolah. V nadalj-
njih raziskavah bi bilo pri participativnem delu smiselno čim konkretneje
predstaviti različne možnosti – npr. z že dostopnimi primeri (da bi učen-
ci lažje razumeli in si predstavljali možnosti, med katerimi se odločajo).
Lahko bi raziskali tudi preference učencev_k glede predstavitve informacij,
specifično vezanih na iskanje pomoči pri mladostnikih.
Spoznanja pričujočega članka so pomembna tudi z vidika izobraže-
vanja učiteljev in učiteljic, tako začetnega kot nadaljnjega, saj nudijo vpog-
led v pomembnost vključevanja učencev in učenk v pripravo vsebin, prvot-
no namenjenih njim. Osnovne vidike participativnih pristopov (glej npr.
Orlowski idr., 2015) je smiselno vključiti v pedagoška izobraževanja, ker
učiteljem in učiteljicam dajejo pomembno znanje, kako lahko vključevati
razred v skupno pripravo določene vsebine.
Literatura
Ainscow, M., in Messiou, K. (2018). Engaging with the views of students to
promote inclusion in education. Journal of Educational Change, 19, 1–17.
121