Page 90 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 90
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

jenca. Velikost učinka občutka pripadnosti šoli je nekoliko večja pri učen-
cih in učenkah brez statusa priseljenca, in sicer je eno enoto višja vrednost
na lestvici občutka pripadnosti šoli povezana s povečanjem vrednosti na
lestvici občutka vključenosti v pouk branja za 0,64 pri učencih in učenkah
brez statusa priseljenca, pri učencih in učenkah s statusom priseljenca pa za
0,55. Pri učencih in učenkah brez statusa priseljenca lahko z občutkom pri-
padnosti šoli pojasnimo 38 odstotkov variabilnosti v vrednosti lestvice ob-
čutka vključenosti v pouk branja, pri učencih in učenkah s statusom prisel-
jenca pa 26 odstotkov.

Če povzamemo, rezultati kažejo, da občutek pripadnosti šoli značil-
no napoveduje zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja in občutek
vključenosti v pouk branja. V nobenem izmed regresijskih modelov pa se
občutek pripadnosti šoli ni pokazal kot značilen napovednik bralnih do-
sežkov na preizkusu PIRLS 2016. Pri napovedovanju zaznavanja doživlja-
nja medvrstniškega nasilja znotraj različnih skupin učencev in učenk ima
občutek pripadnosti šoli nekoliko močnejšo napovedno moč pri učencih in
učenkah z nižjim socialno-ekonomskim statusom in s statusom priseljen-
ca. Pri napovedovanju občutka vključenosti v pouk branja znotraj različnih
skupin učencev in učenk ima občutek pripadnosti šoli nekoliko močnejšo
napovedno moč pri fantih, učencih in učenkah z višjim socialno-ekonom-
skim statusom ter učencih in učenkah brez statusa priseljenca.

Tabela 30: PIRLS 2016 – občutek pripadnosti šoli kot napovednik dosežkov na preizkusu iz branja PIRLS 2016,
zaznavanja doživljanja medvrstniškega nasilja in vključenosti v pouk branja pri učencih in učenkah brez statusa
priseljenca

Model Bralni dosežki učencev in učenk brez statusa priseljenca na preizkusu PIRLS 2016
Konstanta B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
OPŠ
537,79 7,65 70,31 0,00
Konstanta 0,88 0,79 1,11 > 0,05 0,02 0,02 1,11 > 0,05 0,00 0,00
OPŠ
Zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja pri učencih in učenkah
Konstanta brez statusa priseljenca
OPŠ
7,97 0,20 39,83 0,00
0,20 0,02 9,77 0,00 0,19 0,02 9,49 0,00 0,04 0,01

Vključenost v pouk branja pri učencih in učenkah brez statusa priseljenca
3,61 0,17 20,92 0,00
0,64 0,02 35,66 0,00 0,62 0,01 41,79 0,00 0,38 0,02

Opomba: OPŠ – občutek pripadnosti šoli; B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β– standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95