Page 71 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 71
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6.71-76

Samovrednotenje prečnih veščin učencev
na STEM-področju v projektu ATS STEM

Bernarda Moravec, Simona Slavič Kumer, Borut Čampelj, Petra Bevek
1. Uvod
Mednarodni projekt Vrednotenje prečnih veščin na STEM-področju1 (angl.
ATS STEM – Assessment of Transversal Skills in STEM, v nadaljevanju
projekt ATS STEM) je potekal v okviru evropskega programa Erasmus+
od leta 2019 do 2022. V projektu ATS STEM je tim učiteljev načrtoval, iz-
vajal in evalviral STEM-učne enote, ki so vključevale medpredmetne učne
dejavnosti z namenom preizkušati didaktične pristope in digitalna orodja,
ki omogočajo učinkovito spodbujanje razvoja prečnih (transverzalnih) ve-
ščin, njihovo spremljanje in vrednotenje. Izpostavljenih je bilo osem preč-
nih veščin, ki so bile opredeljene kot zmožnosti, ki jih posameznik lahko
razvija in uporabi pri različnih STEM-predmetih/disciplinah za reševa-
nje avtentičnih problemov. Z izbiro aktualnih, učencem zanimivih in rele-
vantnih STEM-problemov so učitelji v timu sistematično načrtovali razvoj
in vrednotenje izbranih veščin. V podporo evalvaciji sta bila na mednarod­
ni ravni oblikovan koncept projekta (v nadaljevanju koncept ATS STEM)
in metodologija evalvacije. V prispevku bomo predstavili metodologijo in
rezultate kvantitativne evalvacije razvoja prečnih veščin učencev na nacio-
nalni ter mednarodni ravni projekta.

1 STEM-področje: interdisciplinarno povezovanje področja naravoslovja, tehnike in
tehnologije ter matematike (angl. Science, Technology, Engineering and Math).
71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76