Page 189 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 189
d šolo in športom: dvojna kariera slovenskih dijakinj športnic in dijakov športnikov

manj so se udeleženke in udeleženci strinjali s trditvama, da zmorejo dobro
vzdrževati trdne medosebne odnosi z ljudmi, ki so zanje pomembni (M =
2,30; SD = 1,15), oz. da znajo dobro spreminjati prednostne naloge med raz-
ličnimi področji svojega življenja zato, da ohranijo zdravo ravnovesje (M =
2,33; SD = 1,15). Najnižje vrednosti so dobile trditve, povezane z negativni-
mi izkušnjami z dvojno kariero (sklop vmesnih šestih trditev), kar pome-
ni, da dijakinje športnice in dijaki športniki v večji meri doživljajo pozitiv-
ne izkušnje z dvojno kariero ter podporo v zvezi z njo kakor pa negativne.
Od slednjih najpogosteje doživljajo časovni pritisk zaradi številnih obve-
znosti (M = 2,89; SD = 0,48), sledi trditev, da zaradi natrpanega urnika za-
mujajo veliko družabnih dejavnosti (M = 2,69; SD = 0,7). Izmed naštetih
negativnih izkušenj se dijakinje športnice in dijaki športniki najmanj po-
gosto srečujejo s finančnimi težavami oz. skrbmi, povezanimi z denarjem
(M = 1,42; SD = 1,16).

Tabela 17: Izkušnje dijakinj športnic in dijakov športnikov z dvojno kariero

Skupaj Ženske Moški MW U (p)
(n = 171) (n = 78) (n = 93)
M SD M SD M SD

Dobro znam spreminjati prednostne na- 2,33 1,15 2,28 0,34 2,36 0,89 2428,500
loge med športom, šolo in družabnim (0,376)
življenjem, da ohranim zdravo ravno-
vesje.

Dobro obvladam svoje dnevne rutine.* 2,38 0,92 2,26* 0,34 2,46 1,02 1919,000
(0,004)

Dobro znam vzdrževati trdne socialne 2,30 1,15 2,22 0,42 2,38 1,2 2472,500
odnose s pomembnimi drugimi (npr. z (0,475)
družino, s prijatelji).

Dobro se spopadam s stresnimi situacija- 0,2 2,57 0,71 2342,500
mi, ki nastanejo zaradi moje dvojne ka- 2,65 0,62 2,76 (0,225)
riere.

Svojo poklicno pot načrtujem dolgoroč- 2,83 0,47 3,06* 0,14 2,68 0,52 2100,000
no.* (0,028)

Dobro se prilagajam spremenljivim raz- 2,58 0,87 2,67 0,27 2,53 0,96 2441,000
meram (npr. selitev v nov kraj, zamenja- (0,410)
va šole, zamenjava ekipe).

Menim, da se zaradi dvojne kariere kot 0,1 3,12 0,45 2435,000
oseba razvijam bolje, kakor bi se, če dvoj- 3,20 0,29 3,31 (0,394)
ne kariere ne bi imel/-a.

Menim, da zmorem v življenju ohranjati 2,84 0,56 3,06* 0,17 2,67 0,69 1503,000
dobro ravnovesje.* (0,017)

Menim, da lahko neuspehe razumem s 2,86 0,51 2,94 0,18 2,82 0,72 1952,500
perspektive in se iz njih kaj naučim. (0,898)

189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194