Page 187 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 187
d šolo in športom: dvojna kariera slovenskih dijakinj športnic in dijakov športnikov
no kariero (6 postavk) in podporo pri dvojni karieri (6 postavk). Za vsako
od 24 postavk so udeleženci s pomočjo 4-stopenjske lestvice označili, v ko-
likšni meri se z dano trditvijo strinjajo (1 – nič ali skoraj nič, 2 – malo, 3 –
precej, 4 – zelo). Od 24 postavk je 18 trditev pozitivno formuliranih (fak-
torja Kompetence in koristi dvojne kariere, Podpora pri dvojni karieri), šest
postavk pa je negativno formuliranih in govorijo o zaznanih ovirah v dvoj-
ni karieri (faktor Negativne izkušnje z dvojno kariero).V tretjem delu vpra-
šalnika so udeleženke in udeleženci prejeli seznam devetih področij, pri ka-
terih so morali na petstopenjski lestvici označiti, v kolikšni meri so s tem
področjem zadovoljni (1 – zelo nezadovoljen/-na, 2 – zadovoljen/-na, 3 –
niti zadovoljen/-na niti nezadovoljen/-na, 4 – zadovoljen/-na, 5 – zelo za-
dovoljen/-na). Ocenjevana področja so bila: šport, izobraževanje, usklaje-
vanje športa in izobraževanja, družabno življenje, telesno zdravje, duševno
zdravje, spanje, finančna situacija in prehrana. Prav tako so za vsako od na-
vedenih devetih področij označili, v kolikšni meri je po njihovem mnenju
epidemija covida-19 vplivala na to področje njihovega življenja (0 – zelo ne-
gativen vpliv, 1 – negativen vpliv, 2 – niti negativen niti pozitiven vpliv, 3 –
pozitiven vpliv, 4 – zelo pozitiven vpliv).
2.3 Postopek
Pred začetkom zbiranja podatkov je etična komisija na Vrije Universiteit
Brussel (Belgija) odobrila raziskavo. Udeleženke in udeleženci raziskave so
bili obveščeni o namenu projekta, prostovoljnosti sodelovanja, pravici, da
kadar koli odstopijo od raziskave, ne da bi imeli zaradi tega kakšne negativ-
ne posledice, ter o tem, kdo bo imel vpogled v zbrane podatke, kako bodo
ti uporabljeni in kje bodo hranjeni. Obveščeno soglasje je bilo vključeno v
vprašalnik. Za udeleženke in udeležence, mlajše od 18 let, so informirano
privolitev podpisali njihovi starši.
Izpolnjevanje vprašalnika je potekalo preko spleta s programsko
opremo Limesurvey. Udeleženke in udeleženci, ki so izpolnjevali meri-
la za vključitev, so bili v raziskavo povabljeni preko svoje športne orga-
nizacije ali izobraževalne ustanove, ki jo obiskujejo. Poslani sta jim bili
dve elektronski sporočili: v prvem je bilo vabilo k sodelovanju v raziska-
vi, drugo pa je vsebovalo povezavo do spletnega vprašalnika. Tisti, ki so
se strinjali s sodelovanjem v raziskavi, so vprašalnik izpolnili preko svo-
jega osebnega računalnika ali telefona. Zbiranje podatkov je potekalo v
oktobru 2021.
187
no kariero (6 postavk) in podporo pri dvojni karieri (6 postavk). Za vsako
od 24 postavk so udeleženci s pomočjo 4-stopenjske lestvice označili, v ko-
likšni meri se z dano trditvijo strinjajo (1 – nič ali skoraj nič, 2 – malo, 3 –
precej, 4 – zelo). Od 24 postavk je 18 trditev pozitivno formuliranih (fak-
torja Kompetence in koristi dvojne kariere, Podpora pri dvojni karieri), šest
postavk pa je negativno formuliranih in govorijo o zaznanih ovirah v dvoj-
ni karieri (faktor Negativne izkušnje z dvojno kariero).V tretjem delu vpra-
šalnika so udeleženke in udeleženci prejeli seznam devetih področij, pri ka-
terih so morali na petstopenjski lestvici označiti, v kolikšni meri so s tem
področjem zadovoljni (1 – zelo nezadovoljen/-na, 2 – zadovoljen/-na, 3 –
niti zadovoljen/-na niti nezadovoljen/-na, 4 – zadovoljen/-na, 5 – zelo za-
dovoljen/-na). Ocenjevana področja so bila: šport, izobraževanje, usklaje-
vanje športa in izobraževanja, družabno življenje, telesno zdravje, duševno
zdravje, spanje, finančna situacija in prehrana. Prav tako so za vsako od na-
vedenih devetih področij označili, v kolikšni meri je po njihovem mnenju
epidemija covida-19 vplivala na to področje njihovega življenja (0 – zelo ne-
gativen vpliv, 1 – negativen vpliv, 2 – niti negativen niti pozitiven vpliv, 3 –
pozitiven vpliv, 4 – zelo pozitiven vpliv).
2.3 Postopek
Pred začetkom zbiranja podatkov je etična komisija na Vrije Universiteit
Brussel (Belgija) odobrila raziskavo. Udeleženke in udeleženci raziskave so
bili obveščeni o namenu projekta, prostovoljnosti sodelovanja, pravici, da
kadar koli odstopijo od raziskave, ne da bi imeli zaradi tega kakšne negativ-
ne posledice, ter o tem, kdo bo imel vpogled v zbrane podatke, kako bodo
ti uporabljeni in kje bodo hranjeni. Obveščeno soglasje je bilo vključeno v
vprašalnik. Za udeleženke in udeležence, mlajše od 18 let, so informirano
privolitev podpisali njihovi starši.
Izpolnjevanje vprašalnika je potekalo preko spleta s programsko
opremo Limesurvey. Udeleženke in udeleženci, ki so izpolnjevali meri-
la za vključitev, so bili v raziskavo povabljeni preko svoje športne orga-
nizacije ali izobraževalne ustanove, ki jo obiskujejo. Poslani sta jim bili
dve elektronski sporočili: v prvem je bilo vabilo k sodelovanju v raziska-
vi, drugo pa je vsebovalo povezavo do spletnega vprašalnika. Tisti, ki so
se strinjali s sodelovanjem v raziskavi, so vprašalnik izpolnili preko svo-
jega osebnega računalnika ali telefona. Zbiranje podatkov je potekalo v
oktobru 2021.
187