Page 167 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 167
kvalitativna analiza vsebin s področja spolne vzgoje v učnih načrtih
no in selektivno, vezano predvsem na biološki kontekst,4 ni presenetljiva
(Picken, 2020: 7). To nenazadnje potrjujejo tudi izsledki naše analize.
Da je področje pomembno tudi pri nas, je kljub temu mogoče posred
no razbrati že iz umestitve slike Ejti Štih z naslovom Spolna vzgoja na na-
slovnico dela Vzgojna zasnova javne šole (Kovač Šebart etal., 2009). To delo
danes namreč predstavlja enega od temeljev teorije vzgoje in izobraževanja,
na katerem temelji slovenski šolski sistem.
Slika 7: Ejti Štih, Spolna vzgoja, olje na platnu, 2006 (90 cm x 50 cm).
Objavljeno z dovoljenjem avtorice.
1.1 Specifike področja spolne vzgoje
V kontekstu vzgoje in izobraževanja je treba za dosego želenega rezulta-
ta upoštevati individualne vidike posameznega področja. Tista, ki imajo v
šolskem prostoru svoj predmet, so zato tudi dokaj dobro razvita in formal-
no podprta, česar pa žal ne moremo reči za medpredmetne vsebine. Z glo-
balizacijo in naraščanjem kompleksnosti družbe se tudi na otroke ter mla-
dostnike vrši vedno večji pritisk. Različne interesne skupine pritiskajo na
šolski sistem, ki postaja vedno bolj natrpan in nasičen z učnimi vsebinami,
4 »In a few Member States, sexuality education programmes reportedly focus largely on
biological elements alone (such as Cyprus, Italy, Romania and Slovenia), or on bio-
logical and risk-prevention elements (Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Ireland and
Lithuania).« (Picken, 2020: 7)
167
no in selektivno, vezano predvsem na biološki kontekst,4 ni presenetljiva
(Picken, 2020: 7). To nenazadnje potrjujejo tudi izsledki naše analize.
Da je področje pomembno tudi pri nas, je kljub temu mogoče posred
no razbrati že iz umestitve slike Ejti Štih z naslovom Spolna vzgoja na na-
slovnico dela Vzgojna zasnova javne šole (Kovač Šebart etal., 2009). To delo
danes namreč predstavlja enega od temeljev teorije vzgoje in izobraževanja,
na katerem temelji slovenski šolski sistem.
Slika 7: Ejti Štih, Spolna vzgoja, olje na platnu, 2006 (90 cm x 50 cm).
Objavljeno z dovoljenjem avtorice.
1.1 Specifike področja spolne vzgoje
V kontekstu vzgoje in izobraževanja je treba za dosego želenega rezulta-
ta upoštevati individualne vidike posameznega področja. Tista, ki imajo v
šolskem prostoru svoj predmet, so zato tudi dokaj dobro razvita in formal-
no podprta, česar pa žal ne moremo reči za medpredmetne vsebine. Z glo-
balizacijo in naraščanjem kompleksnosti družbe se tudi na otroke ter mla-
dostnike vrši vedno večji pritisk. Različne interesne skupine pritiskajo na
šolski sistem, ki postaja vedno bolj natrpan in nasičen z učnimi vsebinami,
4 »In a few Member States, sexuality education programmes reportedly focus largely on
biological elements alone (such as Cyprus, Italy, Romania and Slovenia), or on bio-
logical and risk-prevention elements (Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Ireland and
Lithuania).« (Picken, 2020: 7)
167