Page 165 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 165
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6.165-182

Kvalitativna analiza vsebin s področja spolne
vzgoje v učnih načrtih

Tim Prezelj

1. Uvod1
Težava, s katero se srečujemo v Sloveniji in številnih drugih državah po
svetu, je predvsem razumevanje pojma spolnost, s tem pa tudi spolne vzgo-
je (Ketting in Ivanova, 2018; Picken, 2020). Ker gre za izrazito transdisci-
plinarno področje, ki v Sloveniji ni posebej sistematizirano, ne vemo zares,
kaj sodi v njegov okvir. Različne skupine strokovnjakov, kot so zdravstve-
ni in medicinski delavci, sociologi, pedagogi, psihologi ipd., si spolno vzgo-
jo in njen vsebinski okvir predstavljajo zelo različno. Poleg tega nas za-
radi slabe politične in posledično finančne podpore pesti pomanjkanje
strokovnjakov ter raziskav na tem področju. Mednarodna skupnost preko
­organizacij, kot so UNESCO (International technical guidance on sexuality
education, 2018), Svetovna zdravstvena organizacija (SZO) (World Health
Organisation – WHO) (Standards for Sexuality Education in Europe, 2010a)
in Rutgers (Bonjour in Van Der Vlugt: Comprehensive sexuality education
– white paper, 2018), s pripravo smernic in standardov za celostno spolno
vzgojo temu področju v zadnjem času sicer posveča vedno več pozornos-
ti in poudarja njegov pomen. Čeprav enotne definicije spolne vzgoje ni, je
ta v vseh prej omenjenih dokumentih opredeljena na enak način. Povsod
se poudarja celosten, transdisciplinaren pristop, torej obravnava tako ko-
gnitivnih, č­ ustvenih, socialnih kot tudi telesnih vidikov. S tem bi se mora-

1 Moška slovnična oblika se v celotnem prispevku uporablja spolno nevtralno in se
nanaša na vse spole enakovredno.
165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170