Page 86 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 86
Četrto merjenje
Tabela 64: Povprečja in standardna deviacija za razvojne vire glede na
raven šolanja v četrtem merjenju
Osnovna šola Srednja šola
M SD M SD
Podpora 3,01 0,62 2,95 0,60
Opolnomočenje 3,34 0,55 3,34 0,49
Meje in pričakovanja 3,13 0,50 3,05 0,50
Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,57 0,64 2,51 0,61
Zavezanost učenju 3,11 0,51 2,97 0,54
Pozitivne vrednote 3,22 0,49 3,15 0,43
Notranji viri Socialne spretnosti 3,19 0,53 3,10 0,55
Pozitivna identiteta 2,87 0,71 2,93 0,68
86
Pri spremenljivkah zavezanost učenju (Z = –3,17; p = 0,002), pozitivne vredno-
te (Z = –1,98; p = 0,048) in socialne spretnosti (Z = –2,79; p = 0,005) med sku-
pinama posameznikov_ic, ki obiskujejo osnovno in srednjo šolo, obstajajo
statistično značilne razlike. Iz tabele je razvidno, da osnovnošolci_ke pri ome-
njenih treh spremenljivkah v povprečju dosegajo višje povprečne vrednosti
kot srednješolci_ke.
4.2 Kazalniki pozitivnega razvoja
Prvo merjenje
Tabela 65: Povprečja in standardna deviacija za kazalnike pozitivnega
razvoja mladih glede na raven šolanja v prvem merjenju
Kompetentnost Osnovna šola Srednja šola
Samozavest M SD M SD
Karakter 3,54 0,71 3,39 0,66
Skrb 3,61 0,93 3,55 0,92
Povezanost 3,89 0,59 3,86 0,54
4,02 0,80 4,01 0,75
3,82 0,68 3,72 0,63
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
Tabela 64: Povprečja in standardna deviacija za razvojne vire glede na
raven šolanja v četrtem merjenju
Osnovna šola Srednja šola
M SD M SD
Podpora 3,01 0,62 2,95 0,60
Opolnomočenje 3,34 0,55 3,34 0,49
Meje in pričakovanja 3,13 0,50 3,05 0,50
Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,57 0,64 2,51 0,61
Zavezanost učenju 3,11 0,51 2,97 0,54
Pozitivne vrednote 3,22 0,49 3,15 0,43
Notranji viri Socialne spretnosti 3,19 0,53 3,10 0,55
Pozitivna identiteta 2,87 0,71 2,93 0,68
86
Pri spremenljivkah zavezanost učenju (Z = –3,17; p = 0,002), pozitivne vredno-
te (Z = –1,98; p = 0,048) in socialne spretnosti (Z = –2,79; p = 0,005) med sku-
pinama posameznikov_ic, ki obiskujejo osnovno in srednjo šolo, obstajajo
statistično značilne razlike. Iz tabele je razvidno, da osnovnošolci_ke pri ome-
njenih treh spremenljivkah v povprečju dosegajo višje povprečne vrednosti
kot srednješolci_ke.
4.2 Kazalniki pozitivnega razvoja
Prvo merjenje
Tabela 65: Povprečja in standardna deviacija za kazalnike pozitivnega
razvoja mladih glede na raven šolanja v prvem merjenju
Kompetentnost Osnovna šola Srednja šola
Samozavest M SD M SD
Karakter 3,54 0,71 3,39 0,66
Skrb 3,61 0,93 3,55 0,92
Povezanost 3,89 0,59 3,86 0,54
4,02 0,80 4,01 0,75
3,82 0,68 3,72 0,63
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij