Page 525 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 525
ontekst šole 525

V poglavju se osredinjamo na kontekst šole kot pomembni zunanji vir pozitivnega
razvoja mladih. V tem sklopu raziskujemo občutek pripadnosti šoli ter zastopanost
razvojnih virov, kazalnikov pozitivnega razvoja mladih ter prispevanja v šolah, ki se
razlikujejo glede raven šolanja (osnovna šola – OŠ, srednja šola – SŠ), izobraževalni
program (osnovna šola – OŠ, nižje poklicno izobraževanje – NPI, srednje poklicno iz-
obraževanje – SPI, srednje strokovno izobraževanje – SSP, gimnazija – GIM) ter stop-
njo rizičnosti šol (nizko/visoko tveganje).

1.0 Uvod

1.1 Kontekst šole kot pomembni zunanji vir pozitivnega
razvoja mladih

Številne raziskave (npr. Eccles in Roeser, 2011) so poudarile pomen šole kot
pomembnega razvojnega konteksta mladih. Šole predstavljajo kompleksno
okolje razvoja mladih, v katerem se odvija večina akademskega in socialne-
ga učenja, vključno z odnosnimi in izkustvenimi priložnostmi. Skladno z nače-
li pozitivnega razvoja mladih šole posedujejo vire, s katerimi (lahko) podpirajo
vključenost in kakovost učenja mladih (Larsen in Holsen, 2021). Teorije pozitiv-
nega razvoja mladih opredeljujejo šolsko okolje kot razvojni vir (Syversen idr.,
2019) oziroma ga obravnavajo v okviru zunanjih razvojnih virov, ki podpirajo
razvoj petih kazalnikov pozitivnega razvoja mladih (Lerner idr., 2015, Catalano
idr., 2019). Raziskave (pregled v Balaguer idr., 2022) so namreč pokazale poveza-
   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530