Page 520 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 520
(tj. sprememba šole, sošolcev, rutine), kar bi jim olajšalo povezovanje s sošol-
ci_kami. Odzive dijakov_inj, ki so bili vključeni v intervencijo, delno potrjujejo
tudi rezultati, saj se je pri skoraj vseh skupinah zvišala povezanost z različnimi
konteksti (vrstniki_ce, šola, starši, skupnost), medtem ko pri ostalih kazalnikih
večinoma ni prišlo do sprememb v času ali v primerjavi s kontrolno skupino.

Literatura

Anand, P., Bakhshi, A., Gupta, R. in Bali, M. (2021). Gratitude and Quality of Life
Among Adolescents: the Mediating Role of Mindfulness. Trends in Psycho­
logy, 1–13.

Bandura, A., Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Gerbino, M. in Pastorelli, C. (2003).
Role of affective self-regulatory efficacy in diverse spheres of psychosocial
functioning. Child development, 74(3), 769–782.

Black, D. S. (2015). Mindfulness Training for Children and adolescents. Handbo­
ok of mindfulness: Theory, research, and practice, 283, 246–263.

520 Bonell, C., Hinds, K., Dickson, K., Thomas, J., Fletcher, A., Murphy, S., Melen-
dez-Torres, G. J., Bonnell, C. in Campbell, R. (2016). What is positive yo-
uth development and how might it reduce substance use and violence?
A systematic review and synthesis of theoretical literature Health behavi-
or, health promotion and society. BMC Public Health, 16(1), 1–13. https://doi.
org/10.1186/s12889-016-2817-3

Bowers, E. P., Li,Y., Kiely, M. K., Brittian, A., Lerner, J. V. in Lerner, R. M. (2010). The Fi-
ve Cs model of positive youth development: A longitudinal analysis of con-
firmatory factor structure and measurement invariance. Journal of Youth
and Adolescence, 39(7), 720–735. https://doi.org/10.1007/s10964-010-9530-9

Brander, P., Gomes, R., Cardenas, C., Taylor, M. in Vicente Abad, J. de. (2006).
Ideje, pripomočki, metode in aktivnosti za neformalno medkulturno vzgojo in
izobraževanje mladostnikov ter odraslih: izobraževalni priročnik: vsi drugač­
ni, vsi enakopravni – evropska mladinska kampanja proti rasizmu, ksenofobi­
ji, antisemitizmu in nestrpnosti. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport,
Urad RS za mladino; Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope
pri NUK.

Brinthaupt, T. M., Hein, M. B. in Kramer, T. E. (2009). The self-talk scale: Deve-
lopment, factor analysis, and validation. Journal of personality assessment,
91(1), 82–92.

Brooks-Gunn, J. in Roth, J. (2014). Invited Commentary: Promotion and Pre-
vention in Youth Development: Two Sides of the Same Coin? Jour­
nal of Youth and Adolescence, 43(6), 1004–1007. https://doi.org/10.1007/
s10964-014-0122-y

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525