Page 36 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 36
Slika 2: Model 1.1.

Največja gostota pomembnih poti vodi od opolnomočenja, mej in priča-
kovanj ter socialnih spretnosti h kazalnikom pozitivnega razvoja mladih. Bolj
opolnomočene kot se čutijo mladi, višji so njihovi poročani kompetentnost,
karakter, samozavest, povezanost in skrb. Višje kot poročajo lastne socialne
spretnosti, višje poročajo tudi kompetentnost, karakter, samozavest, poveza-
nost in skrb. Bolj kot poročajo o visokih mejah in pričakovanjih, nižji so njihovi
poročani kompetentnost, karakter, samozavest, povezanost in skrb. Višje pozi-
tivne vrednote se povezuje z več poročanega karakterja in večjo skrbjo. Višja
zavezanost učenju se povezuje z nižjo samozavestjo. Od razvojnih virov na
vzorcu slovenskih mladostnic_kov igrajo pomembno vlogo socialne spretnos-
ti, meje in pričakovanja ter opolnomočenje.

Kazalniki pozitivnega razvoja mladih pomembno napovedujejo prisotnost
tveganih vedenj ter pogostost prispevanja. Višja poročana kompetentnost po-
membno napoveduje nižje nasilje, višjo viktimizacijo, višje spletno nasilje, viš-
jo spletno viktimizacijo, višjo anksioznost in več prispevanja. Višja poročana
samozavest pomembno napoveduje manj nasilja, viktimizacije, spletnega na-
silja, spletne viktimizacije, anksioznosti in manj prispevanja. Višji poročan ka-
rakter pomembno napoveduje manj nasilja, viktimizacije, spletnega nasilja,
spletne viktimizacije, anksioznosti in več prispevanja. Višja poročana skrb po-

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41