Page 87 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 87
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.87-106

Mreža za promocijo večjezičnosti kot sistemska
rešitev za spodbujanje večjezičnosti v kontekstu
slovenskega izobraževanja na vseh ravneh
Network for promotion of multilingualism
as a system solution for developing multilingualism
in the context of Slovene educational system

Andreja Retelj, Filozofska fakulteta Ljubljana
Nataša Pirih Svetina, Filozofska fakulteta Ljubljana

Povzetek

V prispevku prikazujemo možnost sistemske rešitve in podpore konkre-
tizaciji ideje o večjezičnosti v širšem kontekstu slovenskega izobraževa-
nja. Uvodoma opredelimo pojma večjezičnosti in raznojezičnosti ter se
posvetimo njunim omembam in razumevanju v različnih slovenskih
dokumentih jezikovnopolitične in jezikovnonačrtovalske narave. Nato
predstavimo pedagoške pristope za razvijanje večjezičnosti in različne
oblike promocije večjezičnosti v evropskem prostoru. Sledi predstavitev
osnutka pravilnika za spodbujanje večjezičnosti v slovenskih izobraže-
valnih ustanovah, ki bi lahko pomenil nov korak k realizaciji večjezič-
nosti v našem družbenem prostoru. Model spodbujanja večjezičnosti,
ki je zajet v pravilniku, želi prispevati k pozitivnem sprejemanju večje-
zičnosti in prepoznavanju večjezičnosti kot elementa bogatenja družbe
in medsebojnega življenja v sožitju in vključevalni skupnosti.
Ključne besede: jezikovna politika, večjezičnost, raznojezičnost, pravil-
nik, model promocije večjezičnosti

Abstract

The possibility of the systemic solution and sustainable support for de-
velopment of the concept of multilingualism as well as plurilingualism
in the context of the Slovene educational system is the topic of this ar-
ticle. The terms multilingualism and plurilingualism are introduced
first. We deal with their representations in the official documents re-
garding Slovene language policy, primarily in the field of education. In

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92