Page 166 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 166
obrazi več-/raznojezičnosti
8. Zaključek
V prispevku smo prikazali rezultate emprične evalvacije projekta PROB-
SOFCLIL s področja matematike. Povprečni izmerjen indeks učinkovito-
sti projekta je bil za celotni projekt 2,0 (za Litvo 1,77, za Slovaško 1,74, za Av-
strijo 1,70 in za Slovenijo celo 2,81). Spomnimo, da je vrednost indeksa 1, ko
učenci projekt dojemajo nevtralno; vrednost indeksa, ki je višja od 1, pa po-
meni pozitiven učinek projekta. Kot posebno dodano vrednost projekta iz-
postavimo, da je delni indeks učinkovitosti trditve Opazil sem, da matema-
tiko rabim v vsakdanjem življenju znašal 4,0 (povprečje za vse države). To
pomeni, da se približno 80 dijakov v celoti ali delno strinja s to trditvijo.
Kot eno izmed pomembnih ugotovitev projekta izpostavimo tudi tim-
sko poučevanje učitelja nemščine in učitelja matematike, ki je potekalov
Sloveniji. O podobnem timu učiteljev poroča tudi Moate (2013) v kontekstu
finske srednje šole. Pristop je bil uspešno preizkušen v Italiji, v avtonomni
pokrajini Trento, ki se ukvarja z zelo zahtevno politiko trojezičnosti, Model
TATEO (TAlking To Each Other) je vključeval sestavljene učiteljske ekipe
učitelja tujega jezika, predmetnega učitelja in zunanjega svetovalca, ki je so-
deloval s ciljem sodelovanja pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti z vidika
učinkovitega strokovnega dialoga (Lucietto, 2009)
Razlike med posameznimi nejezikovnimi predmeti in problematiko
timskega poučevanja v primeru soft CLIL-a vidimo kot možnost, vredno
nadaljnjega raziskovanja.
Literatura
Alvarenga, D. M. D. F. (2012). Developing Young Learners‘ Logical/Deductive
Thinking Skills and Second Language Skills through a CLIL approach (dok-
torska disertacija, Universidade Nova de Lisboa). http://run.unl.pt/han-
dle/10362/8651
Andziulienė, L., & Verikaitė-Gaigalienė, D. (2019). Secondary schools‘ admini-
stration perspective on content and language integrated learning: the case
of Lithuania. Part I. Theory and Practice of the Educational Role of Lan-
guage. PAPERS, 23.
Arnándiz, O. M., Moliner, L., & Alegre, F. (2022). When CLIL is for all: Impro-
ving learner motivation through peer-tutoring in Mathematics. System,
106, 102773. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102773
de Araujo, Z., Roberts, S. A., Willey, C., & Zahner, W. (2018). English learners
in K–12 mathematics education: A review of the literature. Review of Edu-
cational Research, 88(6), 879–919. https://doi.org/10.3102/0034654318798093
166
8. Zaključek
V prispevku smo prikazali rezultate emprične evalvacije projekta PROB-
SOFCLIL s področja matematike. Povprečni izmerjen indeks učinkovito-
sti projekta je bil za celotni projekt 2,0 (za Litvo 1,77, za Slovaško 1,74, za Av-
strijo 1,70 in za Slovenijo celo 2,81). Spomnimo, da je vrednost indeksa 1, ko
učenci projekt dojemajo nevtralno; vrednost indeksa, ki je višja od 1, pa po-
meni pozitiven učinek projekta. Kot posebno dodano vrednost projekta iz-
postavimo, da je delni indeks učinkovitosti trditve Opazil sem, da matema-
tiko rabim v vsakdanjem življenju znašal 4,0 (povprečje za vse države). To
pomeni, da se približno 80 dijakov v celoti ali delno strinja s to trditvijo.
Kot eno izmed pomembnih ugotovitev projekta izpostavimo tudi tim-
sko poučevanje učitelja nemščine in učitelja matematike, ki je potekalov
Sloveniji. O podobnem timu učiteljev poroča tudi Moate (2013) v kontekstu
finske srednje šole. Pristop je bil uspešno preizkušen v Italiji, v avtonomni
pokrajini Trento, ki se ukvarja z zelo zahtevno politiko trojezičnosti, Model
TATEO (TAlking To Each Other) je vključeval sestavljene učiteljske ekipe
učitelja tujega jezika, predmetnega učitelja in zunanjega svetovalca, ki je so-
deloval s ciljem sodelovanja pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti z vidika
učinkovitega strokovnega dialoga (Lucietto, 2009)
Razlike med posameznimi nejezikovnimi predmeti in problematiko
timskega poučevanja v primeru soft CLIL-a vidimo kot možnost, vredno
nadaljnjega raziskovanja.
Literatura
Alvarenga, D. M. D. F. (2012). Developing Young Learners‘ Logical/Deductive
Thinking Skills and Second Language Skills through a CLIL approach (dok-
torska disertacija, Universidade Nova de Lisboa). http://run.unl.pt/han-
dle/10362/8651
Andziulienė, L., & Verikaitė-Gaigalienė, D. (2019). Secondary schools‘ admini-
stration perspective on content and language integrated learning: the case
of Lithuania. Part I. Theory and Practice of the Educational Role of Lan-
guage. PAPERS, 23.
Arnándiz, O. M., Moliner, L., & Alegre, F. (2022). When CLIL is for all: Impro-
ving learner motivation through peer-tutoring in Mathematics. System,
106, 102773. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102773
de Araujo, Z., Roberts, S. A., Willey, C., & Zahner, W. (2018). English learners
in K–12 mathematics education: A review of the literature. Review of Edu-
cational Research, 88(6), 879–919. https://doi.org/10.3102/0034654318798093
166