Page 164 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 164
obrazi več-/raznojezičnosti

Tabela 3: Všečnost matematičnih vsebin

Slovenija najbolj Avstrija Slovenija najmanj Avstrija
x Slovaška Litva Slovaška Litva x
UE111 x x
UE2 x x x
UE3 x x x
UE4 xx x
UE5 x x x
UE6 xx x
UE7 xx
UE8 xx xx
UE9 x
UE10 x
x x

Opazimo, da nobena tema posebej ne izstopa. Nekoliko bolj so bile di-
jakom všeč UE 3, UE 6 in UE 7, nekoliko manj pa UE1, UE4 in UE8. Eno-
te UE3, UE 6 in UE7 so matematično gledano relativno lahke, v UE3 gre
za mere srednje vrednosti, v UE6 za (preprost) odstotni račun in v UE7 za
ugotavljanje moči množic. Vse tri vsebine so v Sloveniji vključene v osnov-
nošolski kurikulum, izjema je UE7, kjer na osnovnošolskem nivoju ni sim-
bolno predstavljenih obrazcev. Enoti UE1 in UE 4 vsebinsko pokrivata sre-
dnješolski vsebini, UE1 potenčno množico in binomski simbol, UE4 pa
številske sisteme z bazo različno od 10. Enota UE8 je specifična, gre za pro-
blemska znanja, strategijo grafičnega reševanja.

7. Diskusija
Ugotavljamo, da je matematični del modula pozitivno vplival na dijake v
vseh državah, saj jih je približno dve tretjini zaznalo pozitivne učinke. Ugo-
tovitev je v skladu z raziskavami, ki zaznavajo matematiko kot primerno za
CLIL na srednješolskem ali višjem nivoju (npr. Cimermanová, 2017, Sur-
mont idr., 2016, Moraová in Novotná, 2017). Projekt je bil najbolj učinkovit
v Sloveniji, kjer je bil izmerjen daleč najvišji indeks učinkovitosti projekta.
Podobno je bil v Sloveniji najvišji indeks ugotovljen pri začetnem merjenju
odnosa. Ob tem je treba opozoriti, da je število slovenskih dijakov 140 sta-
tistično relevantno. Bistveno večjo učinkovitost modula v SLO lahko razlo-
žimo z naslednjima dvema kontekstualnima faktorjema.
1) Dijaki so pokazali (merjenje začetnega stanja) najbolj pozitiven

odnos do učenja matematike med vsemi državami.

11 učna enota

164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169