Page 164 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 164
obrazi več-/raznojezičnosti
Tabela 3: Všečnost matematičnih vsebin
Slovenija najbolj Avstrija Slovenija najmanj Avstrija
x Slovaška Litva Slovaška Litva x
UE111 x x
UE2 x x x
UE3 x x x
UE4 xx x
UE5 x x x
UE6 xx x
UE7 xx
UE8 xx xx
UE9 x
UE10 x
x x
Opazimo, da nobena tema posebej ne izstopa. Nekoliko bolj so bile di-
jakom všeč UE 3, UE 6 in UE 7, nekoliko manj pa UE1, UE4 in UE8. Eno-
te UE3, UE 6 in UE7 so matematično gledano relativno lahke, v UE3 gre
za mere srednje vrednosti, v UE6 za (preprost) odstotni račun in v UE7 za
ugotavljanje moči množic. Vse tri vsebine so v Sloveniji vključene v osnov-
nošolski kurikulum, izjema je UE7, kjer na osnovnošolskem nivoju ni sim-
bolno predstavljenih obrazcev. Enoti UE1 in UE 4 vsebinsko pokrivata sre-
dnješolski vsebini, UE1 potenčno množico in binomski simbol, UE4 pa
številske sisteme z bazo različno od 10. Enota UE8 je specifična, gre za pro-
blemska znanja, strategijo grafičnega reševanja.
7. Diskusija
Ugotavljamo, da je matematični del modula pozitivno vplival na dijake v
vseh državah, saj jih je približno dve tretjini zaznalo pozitivne učinke. Ugo-
tovitev je v skladu z raziskavami, ki zaznavajo matematiko kot primerno za
CLIL na srednješolskem ali višjem nivoju (npr. Cimermanová, 2017, Sur-
mont idr., 2016, Moraová in Novotná, 2017). Projekt je bil najbolj učinkovit
v Sloveniji, kjer je bil izmerjen daleč najvišji indeks učinkovitosti projekta.
Podobno je bil v Sloveniji najvišji indeks ugotovljen pri začetnem merjenju
odnosa. Ob tem je treba opozoriti, da je število slovenskih dijakov 140 sta-
tistično relevantno. Bistveno večjo učinkovitost modula v SLO lahko razlo-
žimo z naslednjima dvema kontekstualnima faktorjema.
1) Dijaki so pokazali (merjenje začetnega stanja) najbolj pozitiven
odnos do učenja matematike med vsemi državami.
11 učna enota
164
Tabela 3: Všečnost matematičnih vsebin
Slovenija najbolj Avstrija Slovenija najmanj Avstrija
x Slovaška Litva Slovaška Litva x
UE111 x x
UE2 x x x
UE3 x x x
UE4 xx x
UE5 x x x
UE6 xx x
UE7 xx
UE8 xx xx
UE9 x
UE10 x
x x
Opazimo, da nobena tema posebej ne izstopa. Nekoliko bolj so bile di-
jakom všeč UE 3, UE 6 in UE 7, nekoliko manj pa UE1, UE4 in UE8. Eno-
te UE3, UE 6 in UE7 so matematično gledano relativno lahke, v UE3 gre
za mere srednje vrednosti, v UE6 za (preprost) odstotni račun in v UE7 za
ugotavljanje moči množic. Vse tri vsebine so v Sloveniji vključene v osnov-
nošolski kurikulum, izjema je UE7, kjer na osnovnošolskem nivoju ni sim-
bolno predstavljenih obrazcev. Enoti UE1 in UE 4 vsebinsko pokrivata sre-
dnješolski vsebini, UE1 potenčno množico in binomski simbol, UE4 pa
številske sisteme z bazo različno od 10. Enota UE8 je specifična, gre za pro-
blemska znanja, strategijo grafičnega reševanja.
7. Diskusija
Ugotavljamo, da je matematični del modula pozitivno vplival na dijake v
vseh državah, saj jih je približno dve tretjini zaznalo pozitivne učinke. Ugo-
tovitev je v skladu z raziskavami, ki zaznavajo matematiko kot primerno za
CLIL na srednješolskem ali višjem nivoju (npr. Cimermanová, 2017, Sur-
mont idr., 2016, Moraová in Novotná, 2017). Projekt je bil najbolj učinkovit
v Sloveniji, kjer je bil izmerjen daleč najvišji indeks učinkovitosti projekta.
Podobno je bil v Sloveniji najvišji indeks ugotovljen pri začetnem merjenju
odnosa. Ob tem je treba opozoriti, da je število slovenskih dijakov 140 sta-
tistično relevantno. Bistveno večjo učinkovitost modula v SLO lahko razlo-
žimo z naslednjima dvema kontekstualnima faktorjema.
1) Dijaki so pokazali (merjenje začetnega stanja) najbolj pozitiven
odnos do učenja matematike med vsemi državami.
11 učna enota
164