Page 27 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 27
čevanje in motivacija za br anje: r azlike po spolu in izobr aževalnem progr amu

največji pozitivni učinek na zvišanje indeksa motivacije za branje disciplina
v razredu, temu pa sledi zaznana učiteljeva socialno-čustvena opora, ki se
je potrdila kot značilni negativni napovednik notranje motivacije za branje
pri dijakih in dijakinjah. Kot značilna napovednika sta se poleg discipline
v razredu, enako kot v programu gimnazije, potrdila še učiteljevo zaznano
navdušenje pri poučevanju in učiteljevo zaupanje v spretnosti dijakov ter
razumevanje njihovega procesa učenja.

V programu srednjega poklicnega izobraževanja (Tabela 7) se je kot
značilni napovednik notranje motivacije za branje potrdil le en napoved-
nik, in sicer disciplina v razredu pri pouku slovenščine, z vključenimi na-
povedniki pa pojasnimo zgolj 3 % variabilnosti indeksa notranje motivacije
za branje, kar je v primerjavi s programoma gimnazije in srednjega stro-
kovnega izobraževanja najmanj.

Tabela 5: Napovedniki motivacije za branje v gimnazijskih programih

B SEB tB p β SEβ tβ p
0,10 0,04 2,28 0,01
Konstanta

Socialno-čustvena opora -0,05 0,04 -1,14 > 0,05 -0,04 0,04 -1,14 > 0,05

Zaupanje v spretnosti 0,15 0,04 3,98 0,00 0,14 0,03 4,09 0,00

Individualni pristop 0,00 0,04 0,07 > 0,05 0,00 0,04 0,07 > 0,05

Jasni učni cilji -0,04 0,04 -0,92 > 0,05 -0,03 0,03 -0,92 > 0,05

Disciplina v razredu 0,06 0,03 1,92 > 0,05 0,06 0,03 1,95 > 0,05

Povratna informacija -0,02 0,04 -0,48 > 0,05 -0,02 0,03 -0,48 > 0,05

Navdušenje pri poučevanju 0,18 0,04 4,50 0,00 0,16 0,04 4,44 0,00

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β – standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; z modelom pojasnimo
7 % variabilnosti v notranji motivaciji za branje.

Tabela 6: Napovedniki motivacije za branje v programih srednjega strokovnega izobraževanja

B SEB tB p β SEβ tβ p
-0,44 0,03 -15,03 0,00
Konstanta

Socialno-čustvena opora -0,10 0,03 -3,10 0,00 -0,10 0,03 -3,16 0,00

Zaupanje v spretnosti 0,08 0,03 2,41 0,01 0,07 0,03 2,39 0,01

Individualni pristop 0,01 0,03 0,42 > 0,05 0,01 0,03 0,42 > 0,05

Jasni učni cilji 0,04 0,03 1,37 > 0,05 0,04 0,03 1,37 > 0,05

Disciplina v razredu 0,13 0,03 4,86 0,00 0,13 0,03 4,94 0,00

Povratna informacija 0,00 0,03 -0,02 > 0,05 0,00 0,03 -0,02 > 0,05

Navdušenje pri poučevanju 0,09 0,04 2,51 0,01 0,08 0,03 2,55 0,01

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β – standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; z modelom pojasnimo
4 % variabilnosti v notranji motivaciji za branje.

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32